میهن صنعت :

شايعه عرضه كد تقلبي شبنم تكذيب شد

مدير پروژه طرح شبنم (شبكه بازرسي و نظارت مردمي)، برخي اخبار مبني بر وجود باركد تقلبي شبنم در سطح بازار را تكذيب كرد و گفت: به هيچ عنوان امكان ايجاد باركد دو بعدي تقلبي وجود ندارد.


مدير پروژه طرح شبنم (شبكه بازرسي و نظارت مردمي)، برخي اخبار مبني بر وجود باركد تقلبي شبنم در سطح بازار را تكذيب كرد و گفت: به هيچ عنوان امكان ايجاد باركد دو بعدي تقلبي وجود ندارد.

به گزارش میهن صنعت به نقل از ايرنا روابط عمومي شبنم، ‘غلامرضا نوري زاده’ انتشار برخي شايعات مبني بر وجود باركدهاي غير همسان با كالاها و يا تقلبي در بازار را ناشي از مقاومت برخي مخالفان دانست و گفت: شماري تلاش مي كنند با انتشار اخبار غلط و شايعات نادرست در باره اين پروژه كه به قاچاق آنها كمك مي كند، مانع از پيشرفت آن شوند.
وي معتقد است: پروژه شبنم، فرايندي به روز و حساب شده است و بر اساس زمان بندي و برنامه ريزي هاي تعيين شده با هدف ساماندهي بازار و حمايت از تجار رسمي و قانون مدار پيش خواهد رفت.
نوري زاده درباره زمان بر بودن الصاق شبنم روي كالاها كه از سوي برخي وارد كنندگان بيان شده نيز گفت: اين فرايند مدام در حال كوتاه تر شدن است و در كمتر از 24 ساعت باركدها صادر مي شود.
وي افزود: در زمان حاضر گروهي از كالاها كه قبل از اجراي شبنم وارد بازار شده اند، در كف بازار موجود است كه باعث شده تا بازرسان در تشخيص كالاهاي داراي شبنم و فاقد آن دچار مشكل شوند، به همين دليل به صورت موقت و به اين منظور كه اين سري از كالاها نيز باركد دريافت كنند، فرايند نصب باركد در كف بازار و خارج از فرايند واردات انجام مي شود.
وي افزود: اين روال تا 15 مرداد ماه سال جاري ادامه دارد و پس از آن، پنج گروه كالايي مشمول الصاق شبنم فقط در مبادي وارداتي باركد دريافت مي كنند، بنا بر اين متقاضيان مي توانند تا اين تاريخ به اتحاديه مربوطه براي دريافت شبنم مراجعه كنند و پس از آن وجود كالاي بدون باركد در بازار پذيرفتني نيست و به عنوان كالاي قاچاق از بازار جمع آوري مي شود.
مدير پروژه شبنم مي گويد: اجراي اين طرح در بازار تلفن همراه موفقيت آميز بود و موجب افزايش واردات رسمي گوشي تلفن همراه شد.
طرح شبنم به عنوان يكي از روش هاي پيشرفته پيگيري و رديابي كالا از اول ارديبهشت ماه به طور رسمي در سراسر كشور آغاز شده است، در اين طرح بيش از 11 گروه كالايي از طريق الصاق برچسب كد رهگيري شناسايي مي شوند.
اين طرح براي نشان دادن اصالت يك كالا و عدم قاچاق بودن آن استفاده مي‌شود. رهگيري و شناسايي توسط يك گوشي موبايل كه نرم‌افزار مربوطه در آن نصب شده‌ باشد، قابل انجام است.
روش ديگر براي اطمينان از اصالت كالا، پيامك كردن كد 16 رقمي روي كالا به سامانه‌ شبنم، مشتري مي‌تواند اطلاعات روي كالا را با اطلاعات دريافتي از سامانه تطبيق داده و در صورت مغايرت، به سيستم بازرسي گزارش دهد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2175
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه