ربیعی تاکید کرد

شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی بورسی شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت بورسی کردن همه شرکتهای وابسته به صندوقهای بازنشستگی و شفافیت حداکثری در عملکرد آنها تاکید کرد و بورسی کردن را مسیر منطقی خروج از بنگاهداری همراه با شفافیت حداکثری دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی ربیعی روز گذشته در شستا ( شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ) حضور یافت وعملکرد مالی و عملیاتی این هلدینگ بزرگ را مورد بررسی قرار داد.

دراین جلسه سه ساعته که با حضور نوربخش – مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و میرزایی – معاون امور اقتصادی برگزار شد، مدیرعامل شستا و 9 هلدینگ وابسته گزارش عملکرد وبرنامه های خود را ارائه کردند.

دراین نشست ربیعی بر ضرورت بورسی کردن همه شرکتهای وابسته به صندوقهای بازنشستگی وشفافیت حداکثری در عملکرد آنها تاکید کرد و بورسی کردن را مسیر منطقی خروج از بنگاهداری همراه با شفافیت حداکثری دانست.

وی این مسیر را برای تقویت بازار سرمایه کشور ومشارکت ملی در اداره دارایی صندوق ها بسیار ضروری معرفی کرد.

ربیعی تاکید کرد: حفظ منابع ودارایی میلیونها نفر کارگران و بازنشستگان به عنوان صاحبان اصلی شستا مهم ترین رسالت و ماموریت اصلی مدیران صندوقهاست.

وی همچنین برای تحقق شفافیت حداکثری، اجرای سیاستهایی را در سال جاری الزامی کرد.

وی افزود: در چارچوب اصول وقواعد حاکمیت شرکتی، کمیته های چهارگانه حسابرسی، ریسک ، انتصابات و پاداش ونیز آیین نامه های استخدامی ومالی ومعاملاتی در همه شرکتها در هر مقیاس وموضوعی باید طی دو ماه آینده استقرار یابد.

او خاطرنشان کرد: حداکثر تا سه ماه آینده فرآیند ورود سه هلدینگ سیمان وحمل ونقل عمران وصدر تامین به بازار بورس تکمیل شود.

ربیعی با بیان این‌که مقدمات قانونی و تشریفات لازم برای ورود شستا به بورس باید در سال جاری انجام شود افزود: سبدی از دارایی‌های شستا برای واگذاری به بازنشستگان وکارگران ایجاد و در بازار بورس به آنها عرضه شود و

همه شرکتهای غیر بورسی، صورتهای مالی خود را حداکثر تا پایان شهریور ماه به سازمان بورس تقدیم و مسیر افشای صورت های مالی را طی کنند.

وزیر کار، شستا را پیشران توسعه ملی دانست و با اشاره به اینکه شستا درسال گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته است گفت: شستا در حال حاضر در حدود 32 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه اقتصادی در حال اجرا در کشور مشارکت کرده و غالب این طرح ها در امور زیر ساختی مانند ارتباطات، تولید کالاهای استراتژیک (مانند بنزین ) یا توسعه مناطق محروم است.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=126207
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه