شهر جديد پرند مطرح‌ترين گزينه براي پايتخت اداري ايران

استقرار شهر جديد پرند در مجاورت نيروگاه برق، خط لوله گاز، هم‌چنين متراكم‌كردن شبكه‌هاي آزاد‌راهي و بزرگراهي در مسير شهرهاي قم و ساوه از جمله زيرساخت‌هاي عمده‌ي پرند است.

به گزارش ميهن صنعت، با توجه به قرار‌گيري شهر پرند در حدفاصل سه مركز ملي تبادل كالا و مسافر، بهره‌مندي از زيرساخت‌هاي عمده و پيش‌بيني خدمات بر كاربري‌هاي درشت مقياس به عنوان مطرح‌ترين شهر براي تبديل به پايتخت اداري مطرح است.

سعيد صابوني ـ مديرعامل شهر جديد پرند ـ در گفت‌وگو با خبرنگار مسكن خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره انتخاب پرند به عنوان پايتخت اداري كشور اظهار كرد: با توجه به قرار‌گيري شهر پرند در حدفاصل سه مركز ملي تبادل كالا و مسافر كشور هم‌چنين سه مثلث تهران، كرج، پرند و مجاورت اين شهر با فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) در برنامه‌هاي دولت شهر پرند به عنوان پايتخت اداري كشور مطرح و مورد توجه است.

وي ادامه داد: انتخاب شهر پرند به عنوان يكي از گزينه‌هاي پايتخت اداري در دولت مطرح شده كه با توجه به جايگاه ويژه پرند در كنار كلانشهر تهران پايتخت اداري‌شدن اين شهر جديد مطرح شد.

مديرعامل شهر جديد پرند با تاكيد بر اين‌كه بهره‌مندي از زيرساخت‌هاي عمده از جمله شرايط مناسب پرند براي انتخاب آن به عنوان پايتخت اداري است، خاطرنشان كرد: استقرار شهر جديد پرند در مجاورت نيروگاه برق، خط لوله گاز، هم‌چنين متراكم‌كردن شبكه‌هاي آزاد‌راهي و بزرگراهي در مسير شهرهاي قم و ساوه از جمله زيرساخت‌هاي عمده‌ي پرند است.

صابوني در اين باره افزود: هم‌چنين كمربندي سوم تهران و نهايتا عبور خطوط ريلي سراسري، پيش‌بيني عبور قطار سريع‌السير تهران _ اصفهان از فرودگاه امام و اتصال به شبكه‌ي قطار شهري تهران از جمله شرايط مناسب پرند و هم‌چنين برخورداري از زيرساخت‌هاي لازم جهت شكل‌گيري كلانشهرهاي متعادل با تهران باعث شده به‌عنوان گزينه‌اي براي پايتخت اداري ايران قرار گيرد.

وي با تاكيد بر اين‌كه پيش‌بيني خدمات و كاربري‌‌ درشت‌مقياس نيز از مهم‌ترين امتياز‌هاي اين شهر به حساب مي‌آيد، گفت: كاربري‌هاي درشت‌مقياس هم‌چون راه‌آهن سراسري، احداث نمايشگاه بين‌المللي، مجتمع ورزشي در محدوده‌ي پرند، مجاورت با شهر فرودگاهي امام خميني (ره)، بزرگ‌ترين مجموعه ورزشي تفريحي، رفاهي و اقامتي خاورميانه هم‌چنين منطقه ويژه اقتصادي مصوب و شهرك مبل نيز از مجموعه زيرساخت‌هاي شهر پرند است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2655
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه