با وجود تحریم ها و کبود تراشه صورت گرفت

شکسته شدن رکورد تولید 5 سال گذشته در گروه صنعتی ایران خودرو

ایران خودرو در شرایطی که با تحریم های خارجی و داخلی دست پنجه نرم می کند، موفق به ثبت رکوردهای بی نظیری در مدت اخیر شده است. تمام تلاش ایران خودرو در دوران مدیریت مهدی خطیبی در گام اول افزایش کیفیت و تولید 100 درصد عبور مستقیم و در گام بعد افزایش تیراژ تولید بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ایران خودرو در شرایطی که با تحریم های خارجی و داخلی دست پنجه نرم می کند، موفق به ثبت رکوردهای بی نظیری در مدت اخیر شده است. تمام تلاش ایران خودرو در دوران مدیریت مهدی خطیبی در گام اول افزایش کیفیت و تولید 100 درصد عبور مستقیم و در گام بعد افزایش تیراژ تولید بوده است.

گروه صنعتی ایران خودرو مدتی پیش اعلام کرد که به رکورد تولید روزانه فراتر از 2500 دستگاه خودرو دست یافته و در همان زمان بود که اعلام کرد به زودی تولید روزانه در ایران خودرو از مرز 2900 دستگاه هم عبور می کند. ایران خودرو برای تحقق این وعده چند روز بیشتر زمان نیاز نداشت و در روز سه شنبه آخرین روز خرداد سال 1401 بود که تولید روزانه در گروه صنعتی ایران خودرو از مرز 3000 دستگاه هم عبور کرد.

مجموع تولید گروه صنعتی ایران خودرو در سه ماه اول سال 1401 تا 31 خرداد ماه 147 هزار و 23 هزار دستگاه بوده که از این بین 145 هزار و 168 خودروی سواری و 1855 دستگاه هم خودروی تجاری است. این آمار نسبت به سه ماه اول سال 1400 به میزان 66 درصد رشد داشته است. اما جهش تولید در گروه صنعتی ایران خودرو در خرداد 1401 محقق شده که در آن تولید روزانه در گام اول به 2500 دستگاه و در گام بعدی به فراتر از سه هزار دستگاه رسیده است.

گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای خرداد 1401 تولید 100 درصد عبور مستقیم و کامل داشت و دیگر هیچ خودروی ناقصی در ایران خودرو به تولید نرسیده است. در خرداد سال جاری ایران خودرو تعداد 60 هزار و 783 دستگاه خودرو تولید کرد که 68 درصد نسبت به تولید ایران خودرو در خرداد سال گذشته رشد داشته است. البته باید اعلام کنیم که ایران خودرو در دوران مدیریت مهدی خطیبی مفهوم آمار تولید را هم تغییر داده است.

در گذشته خودروهای ناقص هم جزو آمار تولید خودروسازان لحاظ می شد که کاملا موضوعی اشتباه بوده است. چراکه تنها خودروهایی که به صورت کامل تولید شده و به دست سازمان فروش برای تحویل و عرضه به مشتری می رسند باید جزو آمار فروش خودروسازان لحاظ شود.

ایران خودرو به هدف خود مبنی بر جهش تولید و عدم تولید خودروی ناقص و تولید 100 درصد عبور مستقیم دست یافته است. رکورد تولید روزانه سه هزار دستگاه خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو مشابه آمار تولید این شرکت در خرداد سال 1390 و 1396 بوده و در 5 سال گذشته بی سابقه بوده است. یادآوری این موضوع لازم است که ایران خودرو در حالی به رکورد تولید روزانه سه هزار دستگاه دست پیدا کرده که با مشکلات متعددی از جمله کمبود تراشه و مشکل تامین قطعات های تک به دلیل تحریم ها مواجه بود و از همه مهم تر همه گیری ویروس کرونا نیز مشکلات متعددی را برای صنعت خودروسازی ایجاد کرده بود.

این در حالیست که هیچ یک از این مشکلات در سال های 1390 و 1396 که ایران خودرو همین آمار تولید روزانه را داشته وجود نداشته است. ایران خودرو با وجود همه این مشکلات موفق شده در آخرین روز خرداد 1401 از مرز تولید سه هزار دستگاه فراتر برود و توانست 3166 دستگاه خودرو کامل را تولید کند که یک دستاورد بزرگ در صنعت خودروسازی ایران آن هم در شرایط کنونی محسوب می شود.

گروه صنعتی ایران خودرو برای سال 1401 برای تولید 750 هزار دستگاه خودرو هدف گذاری کرده که 725 هزار دستگاه آن مربوط به خودروهای سواری و 25 هزار دستگاه باقی مانده مربوط به خودروهای تجاری در ایران خودرو دیزل هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=246400
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه