مدير عامل ايران خودرو :

صادرات 400 میلیونی ایران خودرو به عراق

بیش از 30 هزار دستگاه محصولات ایران خودرو در سال جاری میلادی در عراق تولید می شود که عمدتا به سمند اختصاص دارد.

به گزارش «ميهن صنعت»، جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: از آغاز سال تاکنون از این تعداد بیش از سه هزار دستگاه تولید شده است.
وی افزود: سایت تولیدی ایران خودرو در عراق از اوایل سال 2011 شروع به کار کرده و تا پایان همان سال، بیش از هشت هزار دستگاه از محصولات تولیدی آن روانه بازار عراق شده است.
نجم الدین ظرفیت تولیدی سایت ایران خودرو در عراق را بیش از 30 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: تمام سرمایه گذاری مربوط به این سایت توسط نماینده ایران خودرو در عراق انجام شده و قطعات اس کی دی و بدنه های رنگ شده از طرف ایران خودرو به محل ارسال می شود.
وی افزود: خطوط تولیدی مستقر در این سایت با همکاری شرکت تام راه اندازی شده و آموزش های لازم برای نیروی انسانی توسط مهندسان ایران خودرو به اجرا در آمده است.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: نمایندگی های خدمات پس از فروش ایران خودرو در عراق بیش از 30 نمایندگی است که در شهرهای مهم از جمله بغداد، نجف، کربلا، بصره، میسان، ذیغار، اربیل، سلیمانیه و کرکوک قرار دارند.
وی اظهار داشت: سایت تولیدی ایران خودرو در عراق در اسکندریه بین حله و کربلا و در 45 کیلومتری بغداد واقع شده و در حال حاضر به صورت مونتاژ اس کی دی 2 کار می کند، اما به زودی قرارداد انتقال فناوری با طرف عراقی بسته خواهد شد که بر اساس آن تجهیزات جدید مونتاژ و خط کانوایر نصب و سطح تولید در این سایت ارتقا پیدا خواهد کرد.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، ارزش صادرات ایران خودرو به عراق در سال های 2010 و 2011 را نزدیک به 400 میلیون دلار ذکر کرد و گفت: به دلیل تعرفه های حمایتی دولت عراق، خودروهایی که در محل مونتاژ می شوند از حق پلاک دولتی 75دلاری برخوردارند، در حالی که هزینه پلاک خودروهایی که به صورت سی بی یو وارد عراق می شوند، چهار هزار دلار است.
وی اضافه کرد: با نصب خطوط جدید در سایت ایران خودرو در عراق، این خطوط از انعطاف کاملی برخوردار خواهند بود و در آینده مدل های جدید از جمله رانا نیز در این سایت تولید خواهند شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=709
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه