نماینده مردم دامغان در مجلس:

صندوق بازنشستگی صنعت فولاد با سازمان تأمین اجتماعی ادغام می‌شود

دامغان - نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق بازنشستگی صنعت فولاد کشور در راستای رفع مشکلات پیش روی بازنشستگان با سازمان تأمین اجتماعی ادغام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با مهر ضمن بیان اینکه با تلاش کارکنان بازنشسته ذوب‌آهن، سال گذشته و حضور آنان در مجلس شورای اسلامی و با موافقت رئیس مجلس مقرر شد سازمان بازنشستگی فولاد کشور در سازمان تأمین اجتماعی ادغام و حقوق مزایای صندوق بازنشستگی صنعت فولاد از طریق سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود، تأکید کرد: متأسفانه به دلیل عدم همکاری صندوق بازنشستگی صنعت فولاد این مصوبه تا کنون اجرایی نشد ولی با پیگیری نمایندگان مردم استان‌های سمنان، مازندران، گلستان، اصفهان و کرمان در مجلس شورای اسلامی مقرر شد سال ۹۷ این ادغام صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: ازآنجایی‌که صندوق بازنشستگی صنعت فولاد کشور بالغ‌بر سه هزار میلیارد تومان کسری اعتبار و عقب‌افتادگی دارد با رئیس‌جمهور در این راستا مذاکراتی صورت گرفت و وی نیز دستور داد تا به هر شکل ممکن مشکل بازنشستگان حل شود همچنین موافقت کرد که سه هزار میلیارد تومان طی سه سال به صندوق تأمین اجتماعی برای تأمین بودجه پرداخت شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سازمان برنامه‌وبودجه کشور نیز نسبت به این امور اقدام خاصی صورت نداده بود لذا مجدداً نمایندگان استان‌های مذکور پیگیری‌های را انجام داده‌اند که با نظر رئیس‌جمهور مقرر شد اعتبار مذکور در سال ۹۷ تأمین و پرداخت شود.

حسن بیگی افزود: خوشبختانه شاهدیم که این توافق صورت پذیرفت و در سال ۹۷ مشکل بازنشستگان صنعت فولاد کشور به‌طور کامل رفع می‌شود، از سوی دیگر امیدواریم که مسئولان صندوق همکاری لازم را با تأمین اجتماعی داشته باشند تا هر چه زودتر مشکلات برطرف شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=141657
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه