رئیس سازمان بورس خبر داد؛

صندوق های بانکی ۷۰ درصد منابع را در همان بانک سپرده‌گذاری می‌کنند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: صندوق های وابسته به بانک ها ۷۰ درصد منابع خود را در همان بانک و فقط ۳۰درصد مابقی را در بازار سرمایه سرمایه گذاری می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شاپور محمدی در مراسم افتتاح سامانه متمرکز ارائه خدمات بازار سرمایه در شعب بانک عامل حوزه مسکن گفت: همیشه خیلی وقت ها گفته می شود که تالارهای منطقه ای بورس نباید راه اندازی می شد، ولی در پاسخ به آنها باید گفته شود اگر چه دنیا به سمت موبایل تریدینگ حرکت می کند اما فرهنگسازی بانکداری در بستر نت بسیار مشکل است. همین که مردم تالار فیزیکی بورس را می بینند به سرمایه گذاری در بازار سرمایه راغب می شوند. اقدام امروز نیز در راستای فرهنگسازی توسعه خدمات بازار سرمایه است.

وی با اشاره به فعالیت کارگزاری ها در شعب استانی خود، اقدام امروز این بانک را به نوعی گسترش کارگزاری ها در شعب بانک دانست و افزود: این اقدام می تواند موضوع، فرآیند احراز هویت مشتری بازار سرمایه که بر اساس قانون باید برای بار نخست به صورت حضوری رخ دهد را تسهیل می کند. ضمن اینکه این اقدام و حضور فیزیکی مردم در شعب بانکی برای دسترسی به خدمات بازار سرمایه می تواند به افزایش اعتماد مردم کمک کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: خیلی وقت ها گفته می شود که سازمان بورس باید نظارت را بیشتر کند، ولی به نظر من در کنار نظارت باید نظام های خودکنترلی را توسعه داد. بزرگ شدن بازار سرمایه به خودکنترلی و شفافیت در این بازار کمک می کند، چراکه بازارهای کوچک همواره مشکلات بیشتری نسبت به بازارهای سرمایه ای بزرگ خواهند داشت.

محمدی اظهار داشت: سامانه ای که امروز در این بانک رونمایی شد به توسعه ابزارهای هیبریدی یا دوگانه بازار پول-بازار سرمایه کمک می کند. این بانک پیشتر نیز اوراق تسهیلات مسکن را در بازار سرمایه منتشر کرده بود و در پی موفقیت این ابزار از سایر ابزارهای بازار سرمایه همچون اوراق رهنی، صندوق های زمین و ساختمان و… استفاده کرد که آنها نیز تا حدودی با موفقیت روبرو شدند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: صندوق های وابسته به بانک ها که از این سازمان مجوز دارند قبلا ۹۰ درصد از منابع خود را در همان بانک سپرده گذاری می کردند که با توجه به اینکه می بایست سهم سپرده ای صندوق ها را کاهش دهیم و همچنین ادامه این روند سبب می شد این صندوق ها نرخ های سود سپرده را به این روش دور بزنند، این کار انجام شد و در حال حاضر سهم سپرده ای صندوق ها به ۷۰ درصد رسیده است؛ صندوق های وابسته به بانک ها در حال حاضر ۳۰ درصد منابع خود را در بازار سرمایه و فروش سهام سرمایه گذاری می کنند که این نسبت باید به ۵۰ درصد افزایش یابد.

منبع:مهر

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=137189
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه