میهن صنعت:

صندوق های پستی جمع می‌شوند؟

صندوق های پستی منصوبه در معابر عمومی زمانی مشتریان پروپاقرص خود را داشتند، اما طی سال‌های اخیر با ورود فناوری و تغییرات صورت گرفته در شیوه زندگی افراد، استفاده از این صندوق‌ها به مراتب کاهش یافته و حتی این‌طور به نظر می‌رسد که تعداد این صندوق‌ها نیز کاهش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدیر کل مدیریت عملکرد و کیفیت شرکت پست در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره عنوان کرد: صندوق‌های پستی معرف و نمادی از پست محسوب شده و در حال حاضر برای دو منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علی اکبر هادوی در توضیح کاربردهای این صندوق‌ها گفت: در گام اول صندوق‌های پستی برای مرسولات عادی مردم اعم از شهری / شهرستان / خارجه مورد استفاده قرار می‌گیرند که در این موارد با پرداخت هزینه پستی و الصاق تمبر بر روی پاکت نامه‌ها ارسال می‌شوند.

وی همچنین این صندوق‌ها را محلی امن برای اسناد ، مدارک ، اوراق هویتی و … که مفقود شده‌اند دانست و افزود:بدین ترتیب این اوراق توسط یابندگان در صندوق‌های پستی سطح شهر انداخته می‌شوند و برهمین اساس صنادیق پستی معابر عمومی بدلیل استفاده عموم از سرویس پست عادی و همچنین امکان برگشت مدارک مفقودی به صاحبان آنان از طریق سرویس پست یافته ،همچنان در سطح شهر باقی خواهد بود.

هادوی ادامه داد: اکنون بالغ بر 1000 صندوق پستی در سطح استان تهران وجود دارد و در موارد متعدد با نهادهایی مانند شهرداری نیز درگیر شده‌ایم تا جلوی حذف برخی صندوق‌ها به دلیل ساخت‌وسازهای شهری را بگیریم.

وی با بیان این‌که هر صندوق پستی دارای یک شناسنامه است و نامه‌های درون آن بر اساس اطلاعیه نصب شده بر روی صندوق و بر حسب موقعیت جغرافیائی و مکانی صندوق بصورت همه روزه یا  یک روز در میان و اغلب عصر و شب جمع آوری می‌شوند، گفت: در حال حاضر در شهری مانند تهران حدود 1500 صندوق پستی معابر عمومی وجود دارد و به‌طور متوسط ماهانه 10 میلیون مرسوله عادی در آنها انداخته می‌شود.

هادوی همچنین اظهار کرد: البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که به مرور  زمان مردم ترجیح می‌دهند از خدماتی که سرعت بیشتری برای آنها فراهم می‌کند استفاده کنند، برهمین اساس شاید میزان استفاده از شیوه پست عادی نسبت به سایر شیوه‌های پستی تا حدی کمتر مورد توجه قرار گیرد، چرا که طی این سال‌ها نوع رفتار مصرف‌کنندگان نیز تغییر کرده است.

مدیر کل مدیریت عملکرد و کیفیت شرکت پست در پایان یادآور شد: اکنون در برخی کشورها مانند مالزی همچنان سنت‌هایی مانند ارسال کارت‌های پستال وجود دارد و برهمین اساس در عید فطر امسال حدود 50 میلیون کارت پستال در صندوق‌های پستی این کشور انداخته شد، اما در ایران کمتر چنین سرویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=93376
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه