میهن صنعت:

صندوق ژاپنی-عربی پیشرو در فن آوری

سرمایه گذاری های بسیار بزرگ در حوزه فن آوری اطلاعات با همکاری ژاپن و آمریکا در راه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در سهام جهان، که توسط Softbank Group ژاپن و صندوق ذخیره ارزی عربستان حمایت می شود، روز شنبه (30 اردیبهشت 1396) اعلام کرد که موفق به تامین سرمایه ای نزدیک به 93 میلیارد دلار جهت سرمایه گذاری در بخش فن آوری هایی مانند هوش مصنوعی و رباتیک شده است.

این صندوق که Softbank Vision Fund نام دارد در بیانیه ای اعلام کرد: "مرحله بعدی در انقلاب اطلاعات در راه است، و ایجاد شرکت هایی که بتوانند به تحقق این امر کمک کنند مستلزم سرمایه گذاری بی سابقه، بسیار یزرگ، و بلند مدت است."

ماسایوشی سان، میلیاردر ژاپنی و رئیس هیئت مدیره Softbank، ماه اکتبر 2016 برنامه این صندوق سرمایه گذاری را اعلام کرده بود و از آن زمان تا کنون موفق شده است کمک برخی از بزرگترین سرمایه گذاران جهان را جلب کند. شرکت Softbank Group در زمینه سرمایه گذاری درحوزه فن آوری و ارتباطات فعالیت می کند.

علاوه بر Softbank و صندوق سرمایه گذاری عمومی (PIF) عربستان، سرمایه گذاران جدید صندوق Vision Fund شامل شرکت سرمایه گذاری Mubadala Investment ابوظبی با تعهد 15 میلیارد دلار، شرکت Apple Inc، شرکت Qualcomm، شرکت Foxconn Technology تایوان، و Sharp Corp ژاپن هستند.

گفته می شود که صندوق Vision Fund می تواند به عربستان نیز در دستیابی به فن آوری های خارجی کمک نماید. اقتصاد عربستان به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت لطمه شدیدی خورده است و سیاست گذاران عربستان در تلاش اند که اقتصاد خود را با ورود به صنایع جدید تنوع بخشند.

صندوق PIF عربستان سال گذشته علاقمندی خود را در حوزه فن آوری با سرمایه گذاری یه میلیارد و 500 میلیون دلاری در شرکت تاکسیرانی آنلاین اوبر آمریکا نشان داد.

گرچه در بیانیه دیروز میزان تعهد مالی PIF در صندوق Vision Fund عنوان نشده است اما PIF پیش از این اعلام کرده بود که در بازه پنج سال نزدیک به 45 میلیارد دلار در این صندوق سرمایه گذاری می کند. تعهد مالی Softbank نیز 28 میلیارد دلار است.

صندوق Vision Fund تمایل خود را به خرید سهام عمده و جزء در شرکت های کوچک و تازه کار تا شرکت های بزرگ و نامدار اعلام کرده است.

از حوزه های دیگری که این صندوق تمایل به ورود به آنها را دارد شامل ارتباطات راه دور، زیرساخت های ارتباطی، اطلاعات در بیولوژی، شرکت های اینترنتی مصرف کننده-محور، و فن آوری های مالی است.

منبع:میزان

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=122581
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه