یک مقام مسئول اعلام کرد؛

ضرورت ایجاد صندوق‌های خرد/سهم ۶دهم درصدی مشاغل خانگی از وام

دبیر کارگروه مشاغل خانگی و روستایی کشور با بیان اینکه باید صندوق‌های خرد را در همه روستاها تشکیل داد، گفت: مشاغل خانگی حدود ۶ دهم درصد از تسهیلات بانکی را دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و ه نقل از صدا و سیما، اصغر نورالله‌زاده در یک برنامه زنده تلویزیونی با بیان اینکه مشاغل خانگی موضوع جدیدی نیست، افزود: با تصویب قانون مشاغل خانگی، به کسب و کارهای غیررسمی مجوز داده شد و اکنون این مشاغل رسمی هستند.  

وی درباره رونق نداشتن مشاغل خانگی، گفت: همه مصوبات دولت، نگاه دولتی داشته است و جوانان عادت کرده‌اند در ادارات و سازمان‌ها استخدام شوند؛ اما اکنون توجه بیشتری به مشاغل خانگی می‌شود و بر همین اساس، استانداردها باید به نحوی در مشاغل خانگی اصلاح شوند و نباید پیچیده باشند.  

دبیر کارگروه مشاغل خانگی و روستایی کشور با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته، ۸۰ درصد تسهیلات بانکی به ۲۰ درصد بنگاه‌های بزرگ اقتصادی پرداخت شده است، اظهار داشت: ۲۰ درصد از کوچکترین بنگاههای اقتصادی که مشاغل خانگی را نیز شامل می‌شود، حدود ۶ دهم درصد از تسهیلات بانکی را دریافت کرده‌اند.

نورالله‌زاده افزود: نظام تامین مالی به دلیل اطمینان نداشتن از بازار، به مشاغل خانگی تسهیلات نمی‌دهد یا تضمین‌های دیگری را برای پرداخت تسهیلات مطالبه می‌کنند.

وی راه‌اندازی نظام تامین مالی جمعی، نظام تامین مالی محلی و ایجاد صندوق‌های محصولی را از راهکارهای کمک مالی به مشاغل خانگی دانست و گفت: اکنون ۵۷۴ صندوق خرد محلی، در ۶۰۰ روستا فعال شده است.  

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اعلام اینکه باید صندوق‌های خرد را در همه روستاها با مشارکت آنها ایجاد کنیم، افزود: ایجاد صندوق‌های محصولی نیز برای تصویب به هیات دولت ارائه شده است.  

نورالله‌زاده با اشاره به اینکه در تولید صنایع‌دستی، جزو هشت کشور برتر هستیم؛ اما در تجارت این محصولات رتبه ۳۱ جهان را داریم، اظهار داشت: رتبه بازار اقتصاد ایران در دنیا، نوزدهم است و اندازه بازار کشور آنقدر بزرگ است که اکنون نیازی به صادرات محصولات مشاغل خانگی نداریم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=103727
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه