بنزین های وارداتی یورو 4 نیست :

طرح تحقیق و تفحص مجلس در خصوص بنزین های وارداتی

میهن صنعت : عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت :تاکنون اسنادی مبنی بر اینکه بنزین های وارداتی منطبق براستاندارد یورو4 باشند به کمیسیون انرژی ارائه نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت :تاکنون اسنادی مبنی بر اینکه بنزین های وارداتی منطبق براستاندارد یورو4 باشند به کمیسیون انرژی ارائه نشده است.

سید مهدی موسوی نژاد افزود : آنچه که در اختیار مجلس و کمیسیون انرژی است بر خلاف ادعای مسئولین وزارت نفت مبنی بر استاندارد بنزین های وارداتی است.

وی تصریح کرد : متاسفانه تاکنون وزارت نفت و دستگاههای نظارتی آنالیز درستی در خصوص استاندارد بنزین های وارداتی ارائه نکردند البته سازمان استاندارد از دو سال گذشته بنا به درخواست کمیسیون انرژی ماموریت یافته تا در خصوص بنزین های وارداتی آنالیز درستی را ارائه کنند اما تا این لحظه به سازمان استاندارد اجازه بررسی و آنالیز استاندارد بنزین های وارداتی داده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه هر کالای وارداتی باید تاییده سازمان استاندارد را دریافت نماید ، تاکید کرد : با توجه به وظیفه ذاتی سازمان استاندارد مبنی بر ارزیابی استاندارد کالاهای وارداتی ، متاسفانه در بحث واردات بنزین شاهد حضور و نظارت سازمان استاندارد نبوده ایم.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : با توجه به عدم اجازه ورود سازمان استاندارد در موضوع بررسی بنزین های وارداتی ، کمیسیون انرژی در حال پی گیری است تا در صورت تایید ، بحث تحقیق و تفحص از شرکت نفت وهمچنین بنزین های وارداتی در صحن علنی مطرح شود.

موسوی نژاد افزود : با توجه به تایید اعضای کمیسیون انرژی قرار است طرح تحقیق و تفحص از شرکت نفت و بنزین های وارداتی در صحن علنی مطرح شود.

وی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به اسناد موجود در خصوص عدم استاندارد بنزین های وارداتی گفت : اسنادی که در اختیار کمیسیون انرژی است توسط شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی ارائه شده است متاسفانه آن چیزی که مبنی بر آنالیز ارائه شده ،منطبق با استاندارد یورو4 نیست

وی با اشاره به افزایش واردات بنزین از اواسط سال گذشته تصریح کرد :در حال حاضر ظرفیت تولید بنزین یورو4 در داخل کشور وجود دارد در حالی که به دلیل عدم توجه بعضا برخی از پالایشگاههای تولید بنزین یورو4 متوقف شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=73721
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه