میهن صنعت :

طرح مباحثی متناقص در خصوص کیفیت و استاندارد بنزین های وارداتی

میهن صنعت : نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با توجه به ورود کمیسیون انرژی به موضوع بنزین های وارداتی گفت : طرح موضوعات و اخباری مبنی بر عدم استاندارد بنزین های وارداتی کمیسیون انرژی را بر آن داشت تا در خصوص کیفیت و استاندارد بنزین های وارداتی ور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با توجه به ورود کمیسیون انرژی به موضوع بنزین های وارداتی گفت : طرح موضوعات و اخباری مبنی بر عدم استاندارد بنزین های وارداتی کمیسیون انرژی را بر آن داشت تا در خصوص کیفیت و استاندارد بنزین های وارداتی ورود نموده و در این زمینه جلساتی را برگزار نماید.

ناصر سودانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : تا کنون مباحثی که در خصوص کیفیت و عدم استاندارد بنزین های وارداتی مطرح گردیده متناقص بوده از این رو همچنان جمع بندی نهایی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت : در برخی از گزارشات ارائه شده موضوع عدم استاندارد یورو4 و آلایندگی بنزین های وارداتی مطرح بوده است ضمن اینکه در مواردی نیز در این زمینه تکلیف شده است.

وی خاطر نشان کرد : در جلسات آتی کمیسیون انرژی مجلس قرار است موضوع کیفیت بنزین های وارداتی با حضور مسئولان ذی ربط به طور دقیق مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با توجه به افزایش آلودگی هوا در کلان شهرها، به برگزاری جلسات کمیسیون انرژی و سایر دستگاههای مربوطه در خصوص تاثیر بنزین های وارداتی در افزایش آلایندگی هوا اشاره کرد و گفت : البته در بررسی های صورت گرفته مطرح شده که این امکان وجود دارد که تنها منبع الودگی هوا مربوط به موضوع بنزین های وارداتی نبوده و باید مواردی چون کیفیت گازوئیل و سایر سوخت های مصرفی نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

سودانی افزود : البته این مساله نیز مطرح است که در صورت استفاده از بنزین با استاندارد بالاتر نیز اگر خودروهای نیز از کیفیت لازم برخوردار نباشند امکان آلایندگی بیشتر وجود دارد .

اظهارات و بررسی های صورت گرفته در حالی است که طي چند سال گذشته توليد و عرضه بنزين پتروشيمي‌ها به‌عنوان متهم اصلي آلايندگي هواي كلانشهرها اعلام شده و انتظار مي‌رفته که پس از حذف اين بنزين از چرخه سوخت‌رساني كشور و گسترش توزيع بنزين يورو 4از شدت آلاينده‌ها در هواي شهرهاي بزرگ كاسته شود.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=79236
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه