رییس جمهور:

ظلم است که ملت ایران در این تراز زندگی کند

رییس جمهور با اشاره به سابقه غنی فرهنگی، اعتقادی و تاریخی ایران تصریح کرد :به خدا ظلم است که ملت ایران در این تراز زندگی کند.


 به گزارش « ميهن صنعت » ، محمود احمدی‌نژاد طی اظهاراتی در مراسم رونمایی از دو طرح کلان ملی فناوری و نوآوری که صبح امروز(سه شنبه) در سالن شهید بهشتی ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: به نتیجه رسیدن این دو طرح کلان ملی بسیار ارزشمند است و در همین جا یاد امام و شهدا را گرامی می‌داریم که با نگاه‌های آرمانی خود هویت حقیقی را به ما نشان دادند و انرژی به ملت دمیدند که ان‌شاءالله سال‌های سال با شتاب به سمت قله‌ها حرکت می‌شود.

رییس‌جمهور تصریح کرد: خدا عالم را برای انسان خلق کرده است و انسان به همه‌ی موجودیت عالم مفهوم می‌دهد و در حقیقت می‌توان گفت انسان دروازه‌ی شناخت خداست که سرشار از استعدادها و توانمندی‌ها است.

وی با بیان این‌که خدا خواسته که انسان به جایی برسد که جلوه‌ی خدا باشد، افزود: دروازه‌ی رسیدن به قله‌ی انسانیت، علم است و هنوز از همه‌ی ظرفیت‌های انسان استفاده نشده است. جرقه‌ای زده شد و فضای مجازی ایجاد شد. این فضا لایتناهی است که تا کنون یک قطره از آن را مورد استفاده قرار داده‌ایم. اگر همه‌ی استعدادهای انسان شکوفا شود چه خواهد شد؟

احمدی‌نژاد با بیان این‌که بشریت در استفاده از علم هنوز در نقطه‌ی صفر به سر می‌برد، ادامه داد: هنوز از ظرفیت‌های عقل به طور کامل استفاده نشده است. حضور ابن سینا جرقه‌ای بود و می‌توان او را یک اعجوبه‌ی بشریت عنوان کرد.

رییس‌جمهور با ابراز خرسندی از این‌که سرعت اول رشد علمی را در دنیا داریم، گفت: اگر به لحاظ علمی در دنیا اول شویم، اما باز هم در پله‌ی نخست قرار داریم و انسان باید تلاش کند که مظهر علم خدا شود و امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که دروازه‌های همه‌ی علوم هستی به روی ما گشوده شود.

وی یادآور شد: اکنون زندگی امروز و انسان امروز با زندگی و انسان 20 سال پیش قابل مقایسه نیست و قطعا با آینده نیز قابل مقایسه نخواهد بود. به همین دلیل است که انتظار به این اندازه برای ما مهم است و همه تحقق آرزوها را به آن زمان احاله می‌دهند و ان‌شاءالله زمانی برسد که انسان در اوج قرار گرفته باشد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح شبکه ملی فرهنگی، آن را امری لازم و بسیار خوب توصیف کرد وگفت: فرهنگ محدود نیست، بلکه دارای دایره‌ی وسیعی است که تمام ابعاد وجودی انسان را در بر می‌گیرد. در این زمینه باید به مردم فرصت بدهیم. دستور کارها و اولویت‌ها را مشخص کنید و به نیازها پاسخ دهید و این را به یک شبکه‌ی اجتماعی تمام‌عیار تبدیل کنید. خیلی نگران پول نباشید. البته پول هم در اختیارتان هست.

رییس‌جمهور، کشور ایران را ثروتمند توصیف و اظهار کرد: کشور ایران واقعا ثروتمند است، اگر منابع در یک نقطه و با یک مدیریت واحد اداره شود. اکنون یک خزانه داریم که پنج نفر برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند. برای خزانه باید در یک نقطه برنامه‌ریزی کنیم. البته محدودیت‌هایی را برای ما ایجاد کردند که اینها از نظر ما دارای اهمیت نیست. اقتصاد ما متکی به خود است و اکثر نیازهای ما در کشور تامین می‌شود و ان‌شاءالله مابقی نیز تامین خواهد شد. البته من قائل به قطع رابطه با دنیا نیستم ،بلکه ما به دنبال جهانی شدن اسان هستیم، اما یک نقطه است که ما از نظر اعتقادی قبولش نداریم.

رییس قوه مجریه، ایران را فرهنگ و تمدن توصیف کرد و گفت: وجه ممیزه ملت ایران با سایر نقاط دنیا همین فرهنگ و تمدن است.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به عرضه‌ی صحیح، تصریح کرد: عرضه به اندازه‌ی تولید محتوا دارای اهمیت است. منابع عظیمی داریم که روش عرضه‌ی آن ضعیف است و برخی از آنها در حال خاک خوردن است. باید از این فضا بهترین استفاده را بکنیم و این راهی است که نمی‌توان جلوی آن را بست. هنر این است که در دنیا آرمان و اخلاق برتر داشته باشیم و ما این ظرفیت را داریم؛ زیرا خزانه‌ی فطری و الهی در اختیار ما قرار دارد.

وی در ادامه‌ی اظهارات خود به طرح «تورین یا گرید محاسباتی ملی» اشاره کرد و به مزاح گفت: البته فرهنگستان فارسی باز هم باید این نام تورین را به فارسی تبدیل کند.

رییس‌جمهور ادامه داد: تورین محاسباتی ملی اقدامی ارزشمند است و می‌تواند پایه‌ی یک شبکه‌ی اطلاعاتی باشد و در بسیاری از کارهای تحقیقاتی و در مقاطع بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. امیدواریم در دولت دهم تمام دانشگاه‌ها به تورین محاسباتی ملی متصل شوند.

احمدی‌نژاد در پایان اظهارات خود گفت: به خدا ظلم است که ملت ایران در این تراز زندگی کند؛ زیرا ملت ایران دارای فرهنگ، اعتقادات و سابقه‌ی تاریخی بسیار غنی است. ما باید به سرعت پرچمدار شویم و این امر شدنی است و هیچ چیز کم نداریم. این نژادپرستی و ناسیونالیستی نیست، بلکه بیان یک ماموریت است. امام راحل به ما نشان داد که این امر شدنی است. 
منبع : اكو نيوز

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1158
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه