«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

عبور قیمت نفت برنت از مرز 70 دلار

بهای نفت در روز سه شنبه در پی خوش بینی به افزایش تقاضای سوخت با آغاز سفرها در فصل افزایش یافت و نفت برنت از مرز 70 دلار عبور کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه در پی خوش بینی به افزایش تقاضای سوخت با آغاز سفرها در فصل تابستان و همچنین داده های منتشر شده مبنی بر توسعه فعالیت کارخانه های چین در ماه می افزایش یافت و نفت برنت از مرز 70 دلار عبور کرد.

شاخص نفت برنت با رشد 86 سنت معادل 1.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 70 دلار 18 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در جولای یک دلار 29 سنت افزایش داشته و به 67 دلار 61 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت در ابتدای معاملات به قیمت 70 دلار و 29 سنت دست یافت که از 8 مارس بی سابقه بوده است.

تحلیلگران بر این باورند در حالی که نگرانی ها در آسیا به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا و اعمال محدودیت های بیشتر تشدید یافته بازار نفت بیشتر بر روی افزایش تقاضا در کشورهای اروپایی و آمریکا متمرکز است. آغاز فصل تابستان و تعطیلات روز یادبود در آمریکا نیز بر روند صعودی قیمت ها تاثیر گذاشته است.

سازمان اوپک همچنین تصمیم دارد که به طرح خود برای افزایش تدریجی ارائه نفت در بازارهای جهانی ادامه دهد. دو مقام در اوپک همچنین اعلام کردند این سازمان طرح افزایش تولید به صورت مرحله‌ای و تدریجی خود را فراتر از ماه جولای ادامه نخواهد داد زیرا هنوز مساله تولید و ارائه نفت ایران مشخص نشده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=210981
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه