بر اساس اعلام وزارت بهداشت؛

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور

گزارش های وزارت بهداشت نشان می دهد که روند رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور، در شرایطی که در موج هفتم کرونا قرار داریم، رضایتبخش نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بازرسی‌های بهداشتی از مراکز طبخ و تهیه غذا، یکی از بخش‌هایی است که وزارت بهداشت نسبت به رعایت پروتکل‌ها در این اماکن، سختگیری‌های لازم را داردچون  عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور رضایت بخش نیست

استفاده از ماسک در اماکن و فضاهای عمومی، به ویژه در شهرهای قرمز و نارنجی، یکی از مواردی است که می‌تواند از چرخش ویروس جلوگیری کند.

بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ (از هشتم تا پانزدهم مرداد)، همچنان پایین و در حد ۳۵.۳۸ درصد است.

در عین حال میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۵ تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۴.۷۲ درصد بوده است.

در این شاخص بیشترین میزان رعایت در استان آذربایجان غربی با ۵۹.۱۳ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان تهران با ۳۶.۱۸ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۲۹ تیر تا ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۴.۷۲ درصد بوده است که فرودگاه‌ها با ۹۳.۴۸ درصد بیشترین میزان رعایت و مراکز ورزشی با ۳۹.۳۳ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، میانگین استفاده از ماسک در بین شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۵ تا ۱۲ مرداد ماه بالغ بر ۲۵.۲۵ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت در استان هرمزگان با ۴۶.۴۸ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به قزوین با ۱۳.۳۲ درصد بوده است./مهر

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=249468
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه