قابلیت عرضه در تمام جایگاه‌های کشور وجود دارد

عرضه کامل بنزین پاک در چهار شهر

میهن صنعت : در حال حاضر در کلیه جایگاه‌های پایتخت، کرج، اراک و قم بنزین پاک عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با توجه به نقش بنزین در آلودگی هوا و به ویژه هوای کلانشهرها، از تیرماه سال گذشته عرضه بنزین پاک در 21 جایگاه شهر تهران آغاز شد و پس از آن با برنامه ریزی های صورت گرفته از ابتدای اسفندماه سال گذشته کلیه جایگاه‌های پاییتخت اقدام به عرضه بنزین پاک کردند.

 

در پی این امر بنا به اعلام داوود عربعلی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اکنون در چهار شهر قم، اراک، البرز و تهران بنزین پاک عرضه می‌شود و 90 درصد بنزینی که در جایگاه‌های در استان تهران عرضه می‌شود بنزین پاک است.

 

وی در ادامه با بیان این‌که امکانات عرضه بنزین پاک در کلیه‌ی جایگاه‌های کشور را داریم و این توانایی در شرکت پخش وجود دارد، گفت: هر زمان که پالایشگاه‌ها بنزین پاک را عرضه کنند توانایی عرضه در سراسر کشور خواهیم داشت.

 

عربعلی با بیان این‌که دربرخی کلانشهرها عرضه بنزین پاک به صورت پراکنده انجام می‌شود، گفت: استاندارد بنزین پاک و یورو 4 به هم نزدیک است.

 

پیش از این عباس کاظمی، مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، گفته بود بنزین پالایشگاه اراک که دارای بنزن کمتر از یک (0.86) بود در گذشته با بنزین سایر پالایشگاه‌ها مخلوط می‌شد اما با اقداماتی که انجام دادیم این بنزین در تهران، اراک و کرج به صورت مجزا عرضه می‌شود و بنابراین در این سه شهر بنزین با استاندارد یورو 4 و بنزن 0.86 عرضه می‌شود.

 

به گزارش ایسنا بر این اساس "بنزین پاک"، ترکیبی از بنزین یورو2 ویورو4 است و به گفته مسوولان وزارت نفت حجم آلودگی آن نسبت به بنزین یورو2 کمتر است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=50717
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه