میهن صنعت :

عزم اوپک برای برقراری ثبات در بازار جهانی نفت خام

میهن صنعت : سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به رهبران مالی جهان درباره عرضه کافی نفت در سال آینده اطمینان داد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به رهبران مالی جهان درباره عرضه کافی نفت در سال آینده اطمینان داد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز شنبه (22 مهر) به رهبران مالی جهان اطمینان داد بازار نفت سال آینده با عرضه کافی رو به روست، ضمن آن که اوپک متعهد به برقراری ثبات در بازار و تنظیم قیمت هایی است که برای اقتصاد شکننده جهان مفید و سودمند باشد.

اوپک به کمیته راهبردی صندوق بین المللی پول (آی ام اف) در نشست سالانه در توکیو اعلام کرد: بحران منطقه یورو و کندی رشد اقتصاد بازارهای نوظهور، رشد تقاضای جهانی فرآورده های نفتی را برای امسال حدود 800 هزار بشکه در روز کاهش داده است.

حسن قبازرد، رئیس بخش تحقیقات اوپک، به مقام های آی ام اف گفت: چنانچه بروز چنین وقایعی در آمریکا و چین تایید شود، کندی تقاضای جهان برای فرآورده های نفتی شاید بیشتر شود.

صنعت نیوز نوشت به همراه افزایش تولید نفت کشورهای غیراوپکی، تقاضا برای عرضه نفت اوپک احتمال دارد دوباره سال آینده کاهش یابد و به میانگین 29.8 میلیون بشکه در روز برسد و میانگین تولید اضافه این سازمان سال آینده به 1.1 میلیون بشکه در روز افزایش یابد و کل ظرفیت تولید آن را به حدود 36.7 میلیون بشکه در روز برساند.

قبازرد گفت: اوپک به برقراری ثبات در بازار متعهد است و عرضه منظم نفت به مصرف کنندگان را با قیمت هایی که برای سلامت اقتصاد جهان سودمند است، تضمین می کند و همزمان نیز سرمایه گذاری های لازم برای تضمین عرضه در آینده فراهم می کند.

اعضای اوپک در نشست 161 این سازمان (پنج شنبه 25 خرداد) در وین اتریش تصمیم گرفتند سقف تولید گروهی روزانه 30 میلیون بشکه توافق شده در نشست دسامبر 2011 را همچنان ثابت نگه دارند.

نشست بعدی اعضای اوپک در 12 دسامبر (چهارشنبه 22 آذر) در وین اتریش برگزار می شود.


لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4802
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه