میهن صنعت :

علت خاموشی های مجدد تهران چیست؟

در روزهای اخیر شاهد خاموشی های پراکنده در تهران هستیم که مسوولان برقی علت آن را افزایش مصرف و کاهش همکاری صنایع اعلام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،فصل جدید خاموشی های پایتخت دوباره آغاز شده است و شاهد اعمال خاموشی ها در مناطق مختلف تهران هستیم، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص چرایی این موضوع به ایسنا گفت: دیروز نیاز مصرف کشور ۶۴ هزار ۲۰۰ مگاوات و میزان تولید نیروگاه های حرارتی و برق آبی ۵۳ هزار مگاوات بود که این اختلاف ۱۱ هزار مگاواتی بخشی با کاهش مصرف مشترکان عمده، صنایع و چاه های کشاورزی که در طرح های تشویقی مات قرار دارند مدیریت شد.

وی افزود: الباقی را ناچار به اعمال محدودیت بر مشترکان مطابق با جداول هستیم البته روز گذشته دو حادثه نیز اتفاق افتاد که آن ها خارج از برنامه بود و هرکدام نهایت تا یک ساعت بعد از حادثه برطرف شد.

سخنگوی صنعت برق اظهار کرد: امیدواریم مشترکان به ویژه در ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ همکاری بیشتری با صنعت برق داشته باشند در این صورت محدودیت ها به حداقل ممکن خواهد رسید.

رجبی مشهدی با بیان اینکه میزان همکاری صنایع نسبت به یکماه گذشته کمتر شده است که بخشی از آن مربوط به تولید اکسیژن می شود و بخشی نیز مربوط به خواست صنایع برای افزایش تولید است، گفت: هماهنگی های لازم با صنایع صورت گرفته که از امروز و روزهای آینده میزان همکاری افزایش یابد.

به گفته وی، قطعا با همکاری صنایع و مشترکان محدودیت ها کاهش می یابد لذا تقاضا ما از همه مشترکان رعایت الگو مصرف و توجه بیشتر به صنعت برق است./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=227976
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه