«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

علت شکسته شدن شیشه های سایبرتراک از زبان ایلان ماسک

شرکت تولید کننده خودروهای برقی تسلا در جمعه گذشته از وانت تمام الکتریکی خود با عنوان سایبرتراک رونمایی کرد و شکل عجیب و غریب این پیکاپ مورد توجه رسانه ها قرار گرفت اما شکسته شدن شیشه‌های این محصول تازه وارد تسلا در روز رونمایی و تماشای میلیونی ویدئوی آن از سوی مخاطبان جنجال برانگیز تر بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت تولید کننده خودروهای برقی تسلا در جمعه گذشته از وانت تمام الکتریکی خود با عنوان سایبرتراک  رونمایی کرد و شکل عجیب و غریب این پیکاپ مورد توجه رسانه ها قرار گرفت اما شکسته شدن شیشه‌های این محصول تازه وارد تسلا در روز رونمایی و تماشای میلیونی ویدئوی آن از سوی مخاطبان جنجال برانگیز تر بود و منجر به افت 6 درصدی سهام این شرکت شود.

شرکت تسلا برای جلب اعتماد دوباره مردم آزمایشی دیگری تدارک دید و شیشه های نشکن سایبرتراک را مجددا امتحان کرد. برخی از مدیران تسلا شکسته شدن شیشه‌های این وانت الکتریکی را حادثه‌ای نارحت کننده عنوان کردند ومعتقدند این رویداد بر میزان فروش و گرایش علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی تاثیرگذار نیست

ایلان ماسک نیز دست به کار شده و علت شکسته شدن شیشه های نشکن این خودرو را به وسیله ی گوی فلزی طی یک توئیت توضیح داد.

وی اعلام کرد که بعد از بررسی های انجام شده توسط تحلیلگران به این نتیجه رسیدیم که ترتیب انتخاب شده برای آزمایش پتک و گوی فلزی نادرست بوده و باید روش های دیگری امتحان می شد.

ایلان ماسک افزود: کوبیدن درب با پتک منجر شده تا پایه پنجره ترک بردارد و بنابراین شیشه ها شکننده تر شده است.

این آزمایش با استفاده از یک گوی فلزی برای شیشه های عقب نیز انجام شد که همان نتیجه روی داد اما در توئیت ایلان ماسک به این مورد اشاره نشده است.

شنیده های حاکی از آن است که شیشه های عقب سایبرتراک از نوع نشکن نبوده و آزمایش شیشه های عقب در ابتدا در دستور کار قرار ندلشته است و ایلان ماسک از ساده بودن شیشه ها بی اطلاع بوده و در پی نتیجه ناموفق نخستین آزمایش، آن را برای شیشه های عقب تکرار کرده است.

برای دومین بار آن طور که برنامه ریزی شده بود، صورت نگرفت و وانت تمام الکتریکی سایبرتراک در آزمایش شیشه سر بلند بیرون نیامده و مردم شکست آن را مشاهده کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=188759
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه