میهن صنعت به بهانه پایان سال بررسی کرد؛

عملکرد آرین موتور در سال 1400 چگونه بود ؟ + ویدیو

با رسیدن آخرین روزهای سال 1400، ما در میهن صنعت تصمیم به بررسی عملکرد خودروسازان مختلف در سالی جاری گرفتیم که در این بخش به عملکرد آرین موتور در سال 1400 می پردازیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«میهن صنعت»، با رسیدن آخرین روزهای سال 1400، ما در میهن صنعت تصمیم به بررسی عملکرد خودروسازان مختلف در سالی جاری گرفتیم. آرین پارس موتور فعالیت خود را به عنوان وارد کننده خودرو آغاز کرد و محصولات مختلف شرکت خودروسازی میتسوبیشی ژاپن و سپس دی اس فرانسه را به ایران عرضه کرد. ولی هولدینگ آرین موتور از حدود یک سال پیش با فعالسازی سایت تولیدی خمین که از سایپا خریداری کرده بود رسما از وارد کننده به خودروساز تبدیل شد که در ادامه  عملکرد آرین موتور در سال 1400 بررسی می کنیم.

راه اندازی سایت تولیدی خمین

 

آرین پارس موتور در سال 1396 اقدامات خوبی را در خصوص تولید محصولات میتسوبیشی از جمله اکلیپس در سایت تولیدی خمین انجام داده بود. ولی تحریم ها باعث شد که تمام تلاش های این شرکت در زمینه تولید محصولات میتسوبیشی از بین برود. از آن سال تا به امروز این شرکت مشغول اجرای تعهدات معوق و تحویل خودروهای در گمرک مانده به مشتریان بود. ولی در اواخر سال 1399و اوایل سال 1400  بود که آرین موتور با تجهیز کارخانه خمین ابتدا ون جک سان ری و کامیونت 6 تن، 8.5 و 9 تن جک را توسط آرین دیزل پایا به تولید رساند.

اما هدف اصلی از خرید کارخانه خمین از سایپا تولید خودروی سواری بوده و آرین پارس موتور قصد تولید خودروی سواری در این سایت تولیدی داشت تا موجب اشتغالزایی برای 500 نفر شود. از این رو اقدام به تجهیز این کارخانه، نصب خط تولید و دستگاه های مختلف جهت تولید خودروی سواری کرد.

رونمایی از کراس اوور لاماری ایما

عملکرد آرین موتور در سال 1400 چگونه بود ؟

آرین پارس موتور در بهمن ماه سال 1400 بود که اولین محصول تولید داخل خود یعنی کراس اوور لاماری ایما را رونمایی کرد. لاماری برند تازه تاسیس آرین پارس موتور برای عرضه خودروهای سواری تولید داخل بوده و در این بین ایما اولین عضو از برند لاماری آرین پارس موتور است. لاماری ایما کراس اووری سایز متوسط با استایل کوپه و طراحی خشن بوده که قرار است در همین کارخانه آرین موتور واقع در شهر خمین تولید شود.

بررسی لاماری ایما در پیست آزادی + مشخصات و تصاویر

هرچند رونمایی از لاماری ایما در بهمن سال 1400 صورت گرفت، ولی قیمت و زمان عرضه این کراس اوور هنوز مشخص نیست. ممکن است در چند روز باقی مانده در سال 1400 آرین پارس موتور قیمت لاماری ایما را اعلام کند. ولی به احتمال زیاد اعلام قیمت و اولین مرحله فروش این خودرو در سال آینده صورت می گیرد.

عملکرد آرین موتور در سال 1400 چگونه بود ؟

لاماری ایما از قدرتمندترین پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بین خودروهای چینی در ایران بهره می برد. هرچند عمده رقبای لاماری نیز یک پیشرانه 1.5 لیتری دارند، ولی پیشرانه 1.5 لیتری ساخت میتسوبیشی لاماری ایما از سایرین قدرتمندتر است.

 

قلب تپنده کوچک و پرتوان لاماری ایما قادر به تولید 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دو کلاچه تر به چرخ های جلو منتقل می شود که کاملا جوابگوی وزن 1550 کیلوگرمی این خودروست. بدین ترتیب می توان عملکرد به نسبت خوبی را برای لاماری ایما متصور بود و آن را باید یکی از سریع ترین کراس اوورهای چینی در بازار ایران دانست.

عملکرد آرین موتور در سال 1400 چگونه بود ؟

لاماری ایما در زمینه تجهیزات رفاهی و ایمنی هم دست پر است. اولین محصول سواری تولید داخل آرین پارس موتور دارای تجهیزات ایمنی مانند شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل خودرو در سرازیری، کروز کنترل، کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل کشش و هرزگردی، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، دوربین ثبت وقایع، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب و پایش فشار باد تایرهاست. در خصوص تجهیزات رفاهی لاماری ایما هم می توان به مواردی مانند نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی در پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی سیستم مالتی مدیا در میان داشبورد، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت با قابلیت تنظیم گودی کمر، سانروف برقی پانوراما، فرمان برقی D کات با کلیدهای کنترلی کروز کنترل و سیستم صوتی،  مد رانندگی اکو و اسپرت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کول باکس و … اشاره کرد.

عملکرد آرین موتور در سال 1400 چگونه بود ؟

لاماری ایما با عمق داخلی سازی 20 درصدی در سایت تولیدی خمین آرین موتور توسط می شود. این کارخانه سالانه ظرفیت تولید اسمی 60 هزار دستگاه خودرو را داشته و امکان افزایش آن به 200 هزار دستگاه نیز وجود دارد. همانطور که گفتیم لاماری نام یک گروه محصول سواری از آرین پارس موتور بوده که اولین عضو آن ایما نام دارد. آرین پارس موتور قصد دارد که در آینده سدان C سگمنت و کراس اوور B سگمنت نیز تحت همین برند لاماری به بازار ایران عرضه کند. تبدیل شدن از وارد کننده به تولید کننده خودرو قدم مهمی بود که آرین موتور در سال 1400 برداشت. پس از دست یابی به این موفقیت مهم، باید در آینده منتظر عرضه محصولات متفاوتی از این شرکت خودروسازی بخش خصوصی چه در زمینه خودروهای سواری توسط آرین پارس موتور و چه در زمینه خودروهای تجاری توسط آرین دیزل پایا باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=241281
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه