میهن صنعت :

عملکرد صندوق خسارات بدنی به روایت عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های صندوق تأمین خسارت های بدنی گفت: در راستای دسترسی بهتر مردم و قربانیان حوادث رانندگی به خدمات صندوق تأمین خسارت های بدنی، بیست منطقه کشوری راه اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رحیم زارع گفت: با توجه به اینکه صندوق تأمین خسارت های بدنی بیمه مرکزی، یک نهاد حمایتی است که در سه سال اخیر اقدامات بسیار مؤثر و گسترده ای برای حمایت از مردم و قربانیان حوادث رانندگی در سراسر کشور انجام داده است باید این صندق تقویت شود.
نماینده مردم آباده،بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سه سال اخیر حدود ١٧٠٠ میلیارد تومان خسارت برای حمایت از قربانیان حوادث رانندگی در سراسر کشور پرداخت شده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: خسارت پرداختی در طی سه سال و نیم اخیر از محل صندوق تأمین خسارت های بدنی در مقایسه با سنوات گذشته بیانگر افزایش قابل توجهی می باشد. در طی سه سال اخیر افزون بر ١٥٠٠٠ نفر از هموطنان مستاصل با حمایت و پرداخت خسارت توسط صندوق از زندان آزاد، یا از زندان رفتن آنها جلوگیری شده است که این خدمت جای تقدیر دارد.

وی افزود: مدیریت منابع بسیار خوبی صورت گرفته و ارزش افزوده منابع سه سال اخیر حدود سه برابر مانده منابع در طی پنجاه سال گذشته آن می باشد، در راستای دسترسی بهتر مردم و قربانیان حوادث رانندگی به خدمات صندوق، بیست منطقه کشوری راه اندازی شده است.

زارع گفت: با به بهره برداری رسیدن تعدادی از صندوق های تأمین خسارت های بدنی کشوری تا پایان سال دیگر نیازی نیست مردم از شهرستان ها به تهران مراجعه کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: تدوین استراتژیهای هم راستا با استراتژی وزارت اقتصاد، کاهش زمان پرداخت خسارت از حدود شش ماه به یک هفته، طراحی و استقرار نرم افزار جامع در صندوق با تمام ویژگی های هوشمندی و جامعیت متناسب با سند جامع آی تی و همچنین تشکیل اداره تحقیق نسبت به پروندهای مشکوک جهت اجرای قانون جدید بیمه، از دیگر اقدامات انجام شده در صندوق است.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=95564
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه