میهن صنعت:

غیبت غول‌های جهان در نمایشگاه نفت تهران/ صف چینی‌ها برای فروش کالاهای نفتی

میهن صنعت: همزمان با غیبت تمامی شرکت‌های معتبر و شناخته شده صنایع نفت و گاز جهان در نوزدهمین نمایشگاه نفت تهران، تعداد شرکت های چینی حاضر در این گردهمایی نسبت به دوره گذشته 2 برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، آمارهای وزارت نفت نشان می دهد که در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت تهران  تعداد شرکت های خارجی در این گردهمایی در مقایسه با سال گذشته با افزایشی سه برابری به 600 شرکت خارجی رسیده است.

علاوه بر این آمارهای رسمی این وزارتخانه نشان می دهد 60 برند خارجی از 32 کشور جهان در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی تهران حضور یافته اند.

مشاهدات خبرنگار مهر از سطح نمایشگاه حاکی از آن است که در این گردهمایی هیچ یک از شرکت های معتبر و صاحب نام صنایع نفت و گاز جهان همچون شل و BP انگلیس، انی ایتالیا، استات اویل هیدروی نروژ، گازپروم و لوک اویل روسیه، پتروناس مالزی، اینپکس ژاپن، پتروبراس برزیل، توتال فرانسه، OMV اتریش و شرکت های نفتی آمریکایی حضور نیافته اند.

این در حالی است که تعداد شرکت های نفتی چینی به ویژه تعداد سازندگان انواع کالا و تجهیزات چینی در نمایشگاه نوزدهم نفت تهران با افزایش خیره کننده روبرو شده است به طوری‌که در سالن‌های خارجی افزایش تعداد چشم بادامی‌ها به خوبی به چشم می آید.

تعداد شرکت های چینی در نمایشگاه نفت تهران در حالی افزایش یافته است که هفته گذشته با دستور بیژن زنگنه وزیر نفت شرکت CNPCI چین به دلیل وقت کشی و عدم پایبندی به زمان بندی در طرح توسعه میدان مشترک آزادگان جنوبی از این پروژه خلع ید شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=47686
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه