مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی تهران پیشنهاد کرد

فارغ التحصیلان بازاریابی کنند

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران از جوانان جویای کار خواست تا برای ایجاد شغل منتظر اقدام دولت نمانند و خودشان کسب و کار مورد علاقه‌شان را راه‌اندازی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، امید شنعه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اشتغال بخشی از فرایند اقتصاد کشور است و تا زمانی که اهداف رشد اقتصادی محقق نشود نمی‌توان اشتغالزایی کرد.

وی با اشاره به بالا بودن آمار بیکاری در رشته‌های علوم انسانی خاطرنشان کرد: در حالی که ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان رشته علوم انسانی هزینه‌ای ندارد متاسفانه بسیاری از تحصیل‌کردگان این رشته بیکارند و فضای کسب و کار آن مساعد نیست.

شنعه افزود: برای ایجاد یک شغل دستکم ۳۰ میلیون تومان نیاز است در صورتی که در حوزه علوم انسانی سرانه ایجاد اشتغال پایین‌تر است و ایجاد شغل خیلی هزینه‌بر نیست.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران تعبیر کارجویان از اشتغال را پشت میزنشینی عنوان کرد و گفت: بسیاری از جویندگان کار و فارغ التحصیلان، پست‌های دولتی و کارمندی را شغل می‌دانند و به پشت میزنشینی علاقه دارند در حالی که اگر فرد در سن جوانی که توانایی اجرایی و ریسک پذیری بالایی دارد از فرصت جوانی استفاده نکند و وارد شغلی نشود به تدریج انرژی او از بین رفته و دیگر قادر به انجام کاری نیست.

به اعتقاد وی، جوانان به جای آنکه منتظر اقدام دولت بمانند باید خودشان کسب و کاری راه اندازی کنند کما اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان با مدارک عالی با انتخاب مشاغل آزاد وارد بازار کار شده‌اند و یا به شرکتهای بازاریابی شبکه‌ای و فروش در سایتهای مجازی روی آورده‌اند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=116962
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه