معاون وزیر راه گفت:

فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین به صورت روزانه است

معاون وزیر راه گفت: فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین به صورت روزانه است و به هیچ عنوان اتوبوس دربستی نداریم ضمن اینکه اجازه نمی‌دهیم اتوبوس‌ها از کشور خارج شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، داریوش امانی در جمع خبرنگاران درباره قیمت بلیت‌های اتوبوس اربعین اظهار کرد: نرخ کرایه اربعین در حال نهایی شدن است و به محض نهایی شدن، اعلام خواهد شد. وی افزود: فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین به صورت روزانه است و به هیچ عنوان اتوبوس دربستی نداریم ضمن اینکه اجازه نمی‌دهیم اتوبوس‌ها از کشور خارج شوند.

امانی با اشاره به افزایش زائران اربعین امسال گفت: سعی می‌کنیم نرخ بلیت را هر چه سریع‌تر نهایی و اعلام کنیم.

معاون وزیر راه ادامه داد: ۱۴ هزار دستگاه ناوگان اتوبوسی داریم که ۲ هزار دستگاه آن برای مسیرهای کوتاه مانند اصفهان و شهرکرد استفاده می‌شوند و جوابگوی مسیرهای طولانی نیستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: ۴ هزار دستگاه دیگر هم برای سرویس دهی به ظرفیت‌های داخل کشور استفاده می‌شوند.

به گفته امانی، نرخ بلیت و کرایه اتوبوس‌هایی اربعین مصوب است و حتماً بر روی آن نظارت انجام می‌شود.

وی درباره دوربین‌های جاده‌ای غیر فعال اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون پلاک خودور در جاده‌ها توسط دوربین‌ها خوانده شده که نشان‌دهنده زیاد بودن ترددهاست.

امانی تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۹ میلیون تخلف جاده‌ای با دوربین‌های سازمان راهداری شناسایی و ثبت شده است که رقم بسیار بالایی است این در حالی که بر اساس اعلام پلیس راهور، ۵۰ میلیون گواهینامه رانندگی صادر شده و ۳۸ میلیون خودرو در کشور تردد می‌کنند.

به گفته معاون وزیر راه ترافیک ما از شهرها به سطح جاده‌ها کشیده شده و ترافیک جاده‌ها در روزهای پایانی هفته را مشاهده می‌کنیم. لذا پس برای کنترل ترافیک باید به ابزار روز مجهز شود.

وی تأکید کرد: دوربین‌های جاده‌ای بعضاً مورد سرقت یا تخریب واقع می‌شوند به محض اینکه اطلاع رسانی می‌شود، تعمیر می‌کنیم.

امانی افزود: هزینه تعمیر هر سایت دوربین جاده‌ای، ۲ میلیارد تومان برای سازمان راهداری هزینه دارد./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=250857
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه