میهن صنعت:

فروش ۷۶ خودرو مزایده ای ۴۲ درصد بالاتر از قیمت / پورشه ماکان ۱۰ میلیارد تومان فروش رفت

 براساس اعلام سازمان اموال تملیکی مجموع ۷۶ خودرو خارجی که در مزایده دوم این سازمان قرار گرفته بودند و ارزش کارشناسی آنها ۳۰۱ میلیارد تومان تعیین شده بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،   براساس اعلام سازمان اموال تملیکی مجموع ۷۶ خودرو خارجی که در مزایده دوم این سازمان قرار گرفته بودند و ارزش کارشناسی آنها ۳۰۱ میلیارد تومان تعیین شده بود، با احتساب مالیات ارزش افزوده، ۴۲۸ میلیارد تومان به فروش رسیدند.

 با توجه به اطلاعات بازگشایی مربوط به فروش ۷۶ خودرو خارجی که در مزایده فوق‌العاده شماره 566 اموال تملیکی قرار گرفته بودند، در مجموع این تعداد خودرو 393 میلیارد تومان به فروش رسیدند.

با توجه به 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده(حدود 35 میلیارد تومان) که خریداران باید بپردازند، مجموع مبلغ پرداختی به دولت به 428 میلیارد تومان خواهد رسید.

گفتنی است، ارزش کارشناسی این ۷۶ خودرو ، 301 میلیارد تومان تعیین شده بود. با توجه به این موضوع شاهد رشد حدود 42 درصدی ارزش فروش نسبت به قیمت پایه بودیم. میانگین قیمت فروش هر خودرو نیز 5 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است. بالاترین قیمت پیشنهادی در این مزایده مربوط به پورشه ماکان به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان بوده است. کمترین قیمت برنده نیز مربوط به خودرو سراتو با قیمت یک میلیارد و 370 میلیون بوده است.

در این مزایده دو خودرو قیمت نامتعارف داشتند که براساس قانون ودیعه آنها ضبط خواهد شد و این دو خودرو به همراه سایر خودروهایی که برندگان مبلغ مربوط به آنها را تکمیل نکنند در مزایده بعدی قرار خواهند گرفت./تسنیم

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=254114
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه