معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

فعلا خبری از بنزین یورو 5 نیست/ تفاوت بنزین یورو 5 و 4 در میزان گوگرد آن است

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، با بیان اینکه بالاترین درجه کیفی بنزین در جهان یورو5 است، گفت: به دلیل قیمت بالاتر بنزین یورو 5 نسبت به بنزین یورو 4 و تکلیف قانونی مبنی بر تکمیل و توزیع بنزین یورو 4 در سطح کشور، هدف و اولویت اصلی عرضه بنزین یورو4 است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شاهرخ خسروانی در گفت‌وگو با  میزان، اظهار کرد:  در سطح جهان بنزینی باکیفیت یورو ۶ وجود ندارد، لفظ یا معیار یورو ۶ در حقیقت استاندارد گازهای خروجی از اگزوز خودرو بوده و این در حالی است که در سطح جهان بالاترین کیفیت بنزین، استاندارد یورو ۵ است.

 
وی در رابطه باکیفیت بنزین باکیفیت یورو ۵ که در سطح اروپا توزیع می‌شود، بیان کرد: بنزین یورو ۵ دارای سطح گوگرد10ppm  و تنها تفاوت بنزین یورو ۴ و یورو ۵ در مقدار گوگرد آن است که در بنزین یورو ۴ سطح گوگرد در حدود 50ppm است.
 
معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ به این سؤال که چرا در حال حاضر سطح کیفیت مورد نظر بنزین در ایران بنزین یورو ۴ در نظر گرفته ‌شده است، تأکید کرد: بر اساس تکلیف قانونی، توزیع و تکمیل سراسری بنزین یورو ۴ در سطح کشور در دستور کار است.
 
وی تصریح کرد: قیمت بنزین یورو ۵ نسبت به بنزین یورو ۴ به دلیل کیفیت آن گران‌تر است و در کنار آن به دلیل تکلیف قانونی مبنی بر تکمیل توزیع گسترده یورو ۴ در کشور، هدف و اولویت اصلی در توزیع بنزین، عرضه بنزین یورو ۴ است.
 
خسروانی اظهارات برخی از واردکنندگان مبنی بر تأثیر سوء کیفیت بنزین یورو ۴ بر خودرو باکیفیت آلایندگی و بنزین یورو ۶ را رد کرد و گفت: خودرویی باکیفیت بنزین یورو ۶ در کشور وجود ندارد و خودروهای اروپایی که باکیفیت یورو ۶ تولید و به کشورهای دیگر همچون ایران صادر می‌شوند، دارای استاندارد بنزین یورو ۵ است و تنها کیفیت خروجی گاز با استاندارد یورو ۶ برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.
 
وی با اشاره به اینکه واردات و توزیع بنزین یورو ۵ در کشور در حال حاضر موضوعیتی ندارد، گفت: تکلیف شرکت توزیع بنزین یورو ۴ است و به‌ صورت رفته‌رفته بنزین یورو ۴ در کل کشور توزیع خواهد شد.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=100535
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه