«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قسمت دوم/ کراس‌اوورهای کم مصرف

مصرف سوخت یکی از شاخصه‌هایی است که در هنگام خرید خودرو به آن توجه ویژه‌ای می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در اصل از دو دیدگاه این شاخص مهم است یکی به علت فانی بودن سوخت‌های فسیلی و ماجرا‌های محیط زیست و دیگری به علت قیمت تمام شده این سوخت که بالا است. در نوشتار زیر کم مصرف‌ترین شاسی بلند و کراس‌اوورهای بازار را معرفی می‌کنیم.

 

Honda HR-V

هوندا HR-V از دیگر ساب کامپکت‌های بازار کمی قد بلندتر و کاربردی تر است.پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری که به گیربکس CVT متصل است مصرف سوخت کمی دارد. این خودرو در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی 7.8 ، در شهر 8.7 و در اتوبان 7.5 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

Honda CR-V

برادر بزرگ HR-V مصرف سوخت بهینه تری دارد. پیشرانه 1.5 لیتری توربو این خودرو اقتصادی و بصرفه است اما پیشرانه پایه این خودرو 2.4 لیتری 4 سیلندر است که در شهر 9 لیتر و در اتوبان 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت مصرف می‌کند.در نسخه چهار چرخ متحرک توربو، این خودرو در شهر و اتوبان به ترتیب 8.7 و 7.1 لیتر و در نسخه تنفس طبیعی چهارچرخ متحرک نیز 9.4 و 7.5 لیتر در هر 100 کیلوتر سوخت مصرف می‌کند.

KIA Soul

کیا سول با طراحی جدید و مدل 2020 از یک پیشرانه 2 لیتر 4 سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند.این خودرو یکی از کم مصرف‌ترین کراس‌اوورهای لیست است که با مصرف 8.1 لیتر در شهر و 6.7 لیتر در اتوبان مقام سوم را از آن خود کرده است.این خودرو نسخه چهارچرخ متحرک ندارد و از یک گیربکس CVT استفاده می‌کند.

Lexus UX200

کوچکترین کراس‌اوور لکسس مدل UX200 است که از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری استفاده می‌کند. در نمونه F-Sport این خودرو سبکتر و چالاک تر است اما همچنان مصرف سوخت بهینه‌ای دارد.مصرف سوخت این خودرو در شهر 8.1 ، در اتوبان 6.3 و در حالت ترکیبی 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

Nissan Kicks

نیسان کیکس شاید سریع‌ترین و قویترین کراس‌اوور در این لیست نباشد اما، رتبه اول در مصرف سوخت را از آن خود کرده است.این خودرو با یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری که به گیربکس CVT متصل است به بازار عرضه می‌شود.کیکس می‌تواند در هر 100 کیلومتر 7.5 لیتر در شهر، 6.5 لیتر در اتوبان و 7.1 لیتر به صورت میانگین سوخت مصرف کند. این خودرو تنها در نسخه دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود.

نویسنده: اشکان آثار

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=175476
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه