میهن صنعت :

قطع توزیع بنزین یورو2 /خودروهای فاقد یورو4 اسقاطی می‌شوند/خلوص بالای یورو4ایرانی از نوع اروپایی آن

میهن صنعت : رییس اتحادیه صنفی جایگاه داران با بیان اینکه همزمان با توزیع بنزین یورو 4 از یورو2 خبری نیست، گفت: خودروهایی که توانایی استفاده از بنزین یورو4 را ندارند به زودی اسقاطی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بیژن حاج محمدرضا درباره کیفیت و میزان بنزین یورو4، اظهار کرد: وزارت نفت اجازه صحبت درخصوص کیفیت فراورده های نفتی را غیر از شرکت ها و سازمان های وابسته به خود را نمی‌دهد بر همین اساس اطلاعات ما در زمینه کمیت و کیفیت بنزین یورو4 بر اساس گفته های آن است.

توزیع روزانه کمتر از 3 میلیون لیتر بنزین یورو4/ قطع توزیع یورو2

رییس اتحادیه صنفی جایگه داران بنزین، افزود: اکنون میزان تولید و آنچه در اختیار مجاری عرضه تهران قرار می گیرد چیزی کمتر از 3 میلیون لیتر در روز است که البته قرار بود در کنار آن بنزین یورو2 نیز توزیع شود که متاسفانه خبری از آن نیست.

استفاده خودروهای فرسوده از بنزین یورو4

وی تصریح کرد: نکته مهم تر اینکه هیچ نوع اطلاعات گفتاری و شنیداری به جراید در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگسازی به مصرف کننده نمی رسد، لذا 7 تا 9 میلیون وسیله نقلیه فرسوده ای که از این بنزین استفاده می کنند که دارای خلوص بسیار بالا است.

اسقاطی شدن خودروهایی که منطبق با استاندارد یورو4 نیستند

حاج محمدرضا بیان کرد: خودروهایی که امکان استفاده از بنزین یورو4 را دارند در سامانه سوخت آنها کیت های مخصوصی وجود دارد که مواد آلاینده در آن جمع می شود که پس از مدتی باید تعویض شود که البته پر از مواد سمی است، اما خودروهایی که 15 تا 20 سال از عمر آنها می گذرد و یا به تازگی وارد چرخه مصرف شده اما با این نوع سوخت سازگار نیستند به شدت آسیب خواهند دید.

رییس اتحادیه صنفی جایگه داران بنزین ادامه داد: موتور خودروهایی که منطبق با یورو4 نیستند زود خراب شده و آهن موجود در این ماشین ها دچار خوردگی می شود بر همین زودتر اسقاطی می شوند.

خلوص بالای یورو4 ایرانی از نوع اروپایی آن

حاج محمدرضا درباره کیفیت بنزین یورو4 تولید شده، گفت: با توجه به اطلاعاتی که تا کنون مطرح شده بنزینی که با استاندارد یورو4 در اروپا توزیع می شود 50 تی . پی. ان گوگرد دارد و بنزین تولیدی ایران زیر 10 تی. پی. ان گوگرد دارد یعنی ما از خلوص بنزین اروپا هم جلوتر هستیم و بنزین بسیار پاکتری تولید می کنیم به علاوه اینکه آن منحنی ها و حلقه های به اصطلاح آزاردهنده زیست محیطی را داخل بنزین را کمتر تولید می کند.

رییس اتحادیه صنفی جایگاه داران بنزین افزود: اکنون براساس اعلام شرکت پخش فراورده های نفتی روزانه کمتر از 3 میلیون لیتر بنزین یورو4 در جایگاه های 22 دوگانه شهر تهران یعنی 22 تا 24 جایگاه این سوخت عرضه می شود البته ما خواستار نصب پلاکارد برای اطلاع‌رسانی درخصوص توزیع این بنزین شدیم که با آن مخالفت شد.

حاج محمدرضا ادامه داد: البته جایگاه های توزیع بنزین یورو4 نیز بر اساس تصمیمات وزارت نفت و شرکت پخش فراورده های نفتی انتخاب شده و ما هیچ نقشی در این فرایند نداشته ایم و نکته مهمتر اینکه اکنون این سوخت پاک از انبار و مجاری توزیع یورو2 عرضه می شود چرا که پیش از آن هیچگونه اطلاع رسانی نشده بود.

 منبع:پانا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=20733
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه