قيمت خودرو افزايش مي‌يابد؟

ميهن صنعت : رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان شرايط تعيين قيمت خودروهاي داخلي و امكان افزايش قيمت اين محصولات را تشريح كرد.


به گزارش ميهن صنعت جواد تقوي در گفت‌وگو با ايسنا،  در پاسخ به اين پرسش ‌كه قيمت‌گذاري خودرو بر چه اساسي صورت گرفته و آيا در سال جاري امكان رشد قيمت‌ها وجود خواهد داشت؟ خاطرنشان كرد: اصولا تعيين و افزايش قيمت خودرو در چارچوب آناليز هزينه‌هاي توليد صورت مي‌گيرد. وي با بيان اين‌كه بسياري ازمولفه‌ها در قيمت تمام شده توليد محصول موثر هستند، خاطرنشان كرد: از جمله اين مولفه‌ها نرخ ارز و نرخ‌هاي جهاني مواد اوليه است كه خودروسازان نيز بخش قابل توجهي از مواد اوليه‌شان به واردات وابسته است.

تقوي ادامه داد: از آن گذشته موضوع تامين مالي نيز در حال حاضر از مشكلات جدي صنعت است، بنابراين هرچه شرايط توليد راحت‌تر و روان‌تر شده و سرعت تامين مالي صنعت افزايش يابد، حتما آثار مناسبي بر روي قيمت داشته و قيمت‌ها را تعديل خواهد كرد.

رييس سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان افزود: اما اگر اتفاق خاصي موجب شود كه مشكل جدي براي صنعت ايجاد شود نيز حتما بر قيمت تمام شده محصولات تاثيرگذار خواهد بود.

وي در پاسخ به اين‌كه در اين صورت آيا شاهد افزايش قيمت خودرو خواهيم بود؟ خاطرنشان كرد: البته در حال حاضر هيچ بحثي در خصوص آينده نداريم. ما حتما شرايط توليد و قيمت‌ها در بازار را رصد مي‌كنيم، اما اگر موضوع خاصي باشد كه در چارچوب آناليز هزينه‌هاي سازمان حمايت قابل بررسي و اعمال باشد، حتما اعمال خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1825
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه