رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد:

قیمت برخی کالاها در بازار، حباب دارد

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه قیمت برخی کالاها در بازار، حباب دارد، گفت: احتمال افزایش لجام گسیخته قیمتها وجود داشت که با تشدید نظارت و بازرسی‌ها در بازار، کنترل لازم صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سعید ممبینی در پنجمین اجلاس هفتمین دوره هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران گفت: با توجه به اینکه بعد از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، احتمال افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها و احتکار کالا وجود داشت، بازرسی و نظارت‌ها تشدید شد.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: نخستین تاثیر موضوع سهمیه بندی بنزین بر کرایه‌های حمل و نقل و تامین کالاهای اساسی بود، به همین منظور طی جلساتی که با اتحادیه‌های مختلف از جمله اتحادیه بنکداران برگزار کردیم و این موضوع مدیریت شد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های سوخت می‌تواند روی قیمت میوه و خواروبار تاثیرگذار باشد، گفت: در این زمینه با اتحادیه میوه فروشان و بارفروشان و همچنین اتحادیه وانت بارها توافق شد؛ به طوری که اتحادیه وانت بارها به مدت دو هفته اجازه افزایش کرایه حمل بار را نداد.

ممبینی افزود: در بخش لوازم خانگی شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم، اما برخی لوازم یدکی آن‌ها به ویژه لوازم یدکی که از خارج از کشور تامین می‌شد، با افزایش قیمت مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات متعدد با اتحادیه کشوری سی ان جی برای افزایش تولید مخازن مربوطه و اتحادیه تاکسی تلفنی‌های کشور برای افزایش سهمیه سوخت آنها، همچنین صدور پروانه فعالیت برای صنوف سیار مثل وانت بارها نیز در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اتاق اصناف ایران در پایان تاکید کرد: کمترین تخلف را در روزهای گذشته از سوی اصناف شاهد بودیم، هر چند منکر گران فروشی نیستیم.

 باید جزئیات معاملات را در اختیار داشته باشیم

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: این سازمان باید جزئیات همه معاملات خرد و کلان را برای اجرای عدالت مالیاتی در اختیار داشته باشد.

امیدعلی پارسا در این اجلاس افزود: همه معاملات باید در بستر پایانه‌های فروشگاهی انجام شود.

وی افزود: میزان مالیات دریافتی ماهانه در کشور حدود ده هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که مجموع حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان دولت و هزینه‌هایی مانند آب و برق در مجموع ماهانه ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

پارسال گفت: راه تحقق عدالت مالیاتی ایجاد ساز و کار مالیات هوشمند و سلامت اداری است.

وی با بیان اینکه پانصد هزار میلیارد تومان طرح نیمه‌تمام در کشور داریم افزود: در بیشتر کشورها تا ۹۰ درصد منابع اداره کشور از محل مالیات تامین می‌شود که در کشور ما این رقم پایین است و علت آن، می‌تواند ضعیف بودن پایه‌های مالیاتی، معافیت‌ها و فرار مالیاتی زیاد باشد./مهر

انتهای پیام/
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=189001
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه