«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت جهانی نفت رشد کرد

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال امیدواری به افزایش تقاضا در پی موفقیت های واکسن های آمریکایی افزایش پیدا کرد در حالی که وضعیت عرضه تا برگزاری نشست اوپک پلاس در روز پنجشنبه همچنان نامشخص است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال امیدواری به افزایش تقاضا در پی تولید و ارائه واکسن های آمریکایی افزایش پیدا کرد در حالی که وضعیت عرضه تا برگزاری نشست اوپک پلاس در روز پنجشنبه همچنان نامشخص است.

شاخص نفت برنت با افزایش 29 سنت معادل 0.46 درصد به ازای هر بشکه نفت 62 دلار 99 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 18 سنت رشد داشته و به 59 دلار 93 سنت در هر بشکه  رسید.تحلیلگران بر این باورند که آغاز روند واکسیناسیون و معرفی و عرضه واکسن های آمریکایی منجر شده تا بازار نفت تقویت شود.

جو بایدن در روز سه شنبه اعلام کرد که بعد از صدور مجوز برای واکسن جانسون تا پایان ماه می واکسن مورد نیاز برای واکسیسناسیون تمام آمریکایی تامین می شود. در حال حاضر سرمایه گذاران چشم انتظار تصمیم اعضای اوپک پلاس در خصوص افزایش عرضه به بازار هستند.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 26 فوریه به میزان 7.4 میلیون بشکه نفت رشد داشته است در حالی تحلیلگران پیش بینی می کردند به میزان 928 هزار بشکه کاهش یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=208427
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه