«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت افزایشی شد

بهای نفت در روز دوشنبه بعد از کاهش هفته اخیر خود به دنبال مذاکرات غیر مستقیم تهران و واشنگتن در خصوص برجام و عرضه نفت به بازار در صورت توافق افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه بعد از کاهش هفته اخیر خود به دنبال مذاکرات غیر مستقیم تهران و واشنگتن در خصوص برجام و عرضه نفت به بازار در صورت توافق افزایش یافت.

شاخص نفت برنت با افزایش 38 سنت معادل 0.6 درصد به ازای هر بشکه نفت 66 دلار 82 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز 38 سنت رشد داشته و به 63 دلار 96 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت در هفته گذشته در پی اعلام حسن روحانی مبنی بر این که دولت آمریکا اماده برداشتن تحریم ها در بخش های نفت، بانکی و کشتی رانی است اگرچه رئیس مجلس ایران اعلام کرد که توافق نظارت سه ماهه میان آژانس و تهران به اتمام رسید وآژانس بین‌ المللی حق دسترسی به دوربین‌های سازمان انرژی اتمی را ندارد.

دیپلمات های اروپایی اعلام کرده اند که بسیار مهم است ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راهی برای تداوم نظارت آژانس بر فعالیت‌های ایران پیدا کنند و همچنین تاکید کردند که در تلاش‌ها برای بازگرداندن برجام، دسترسی آژانس انرژی هسته‌ای بین‌المللی ضروری است زیرا توافق بدون آن قابل اجرا نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=210769
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه