«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت با افزایش ذخایر نفت آمریکا افت کرد

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال افزایش ذخایر نفت آمریکا و تردید نسبت به احیای تقاضا در بازار و همچنین افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هند کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال افزایش ذخایر نفت آمریکا و تردید نسبت به احیای تقاضا در بازار و همچنین افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هند کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 26 سنت معادل 0.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 66 دلار 16 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 23 سنت معادل 0.4 درصد افت داشته و به 62 دلار 71 سنت در هر بشکه رسید.این دو شاخص در هفته گذشته به ترتیب 1.2 و 1.7 درصد رشد داشتند.

اطلاعات موسسه نفتی آمریکا حاکی از آن است که ذخایر نفت این کشور به میزان 4.319 میلیون بشکه رشد داشته که دور از انتظار تحلیلگران بازار نفت است.از طرفی دیگر اعضای اوپک پلاس قرار است که حدود 2.1 میلیون بشکه را در سه مرحله بین ماه های می تا جون به بازار تزریق کنند.این حجم شامل یک میلیون بشکه نفت در روز به بازار می شود که البته عربستان سعودی از عرضه آن به بازار صرف نظر کرده است.

افزایش شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در هند، سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان نگرانی ها را در خصوص افت فعالیت پالایشگاه های این کشور و همچنین کاهش تقاضا برای سوخت تشدید کرده است اگرچه بازار آمریکا و چین به سمت احیا شدن حرکت می کنند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=210029
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه