«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت با عدم توافق اعضای اوپک پلاس نزولی شد

بهای نفت در روز سه شنبه به دلیل ادامه یافتن مذاکرات بزرگترین تولید کنندگان نفت و همچنین در پی نگرانی هایی در خصوص اعمال محدودیت های جدید ناشی از گونه جدید ویروس کرونا کاهش یافت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دلیل ادامه یافتن مذاکرات بزرگترین تولید کنندگان نفت و همچنین در پی نگرانی  هایی در خصوص اعمال محدودیت های جدید ناشی از گونه جدید ویروس کرونا کاهش یافت

شاخص نفت برنت با کاهش 12 سنت معادل 0.2 درصد به ازای هر بشکه نفت  50 دلار 97 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 6 سنت افت داشته و به 47 دلار 56 سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفت در روز گذشته به دلیل عدم توافق اعضای اوپک پلاس و متحدانش برای تغییر در تولیدات روزانه خود طی ماه فوریه بیش از یک درصد کاهش را تجربه کرد. عربستان سعودی به دلیل اعمال محدودیت های جدید موافق عدم افزایش تولیدات طی ماه فوریه بود در حالی که روسیه با استناد به بهبود بازار نفت خواستار تولیدات روزانه بیشتر است. مذاکرات اوپک پلاس تا اواخر روز سه شنبه ادامه خواهد یافت.

دولت انگلیس به دلیل کشف گونه جدید کرونا و همچنین افزایش شمار مبتلایان به این بیماری در کشور از اعمال محدودیت های شدیدتر خبر داد اگرچه افزایش تنش ها در خاورمیانه منجر به تقویت قیمت ها در بازار خواهد شد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران دوشنبه یک کشتی متعلق به کره‌ جنوبی را به دلیل آلودگی نفتی در آب‌های خلیج فارس توقیف و به بنادر کشورمان منتقل کرد و به نظر می رسد که تنش ها میان تهران و سئول تشدید یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=206082
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه