«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت با کاهش ذخایر نفت آمریکا رشد کرد

بهای نفت در روز چهارشنبه در پی انتشار داده هایی مبنی بر کاهش ذخایر نفت آمریکا بیش از میزان پیش بینی شده و همچنین بهبود چشم انداز تقاضا اوپک افزایش پیدا اگرچه نگرانی هایی در خصوص شیوع بیماری کرونا و همچنین افزایش عرضه به بازار وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه در پی انتشار داده هایی مبنی بر کاهش ذخایر نفت آمریکا بیش از میزان پیش بینی شده و همچنین بهبود چشم انداز تقاضا اوپک افزایش پیدا اگرچه نگرانی هایی در خصوص شیوع بیماری کرونا و همچنین افزایش عرضه به بازار وجود دارد.

شاخص نفت برنت با افزایش 42 سنت معادل 0.6 درصد به ازای هر بشکه نفت 64 دلار 9 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 40 سنت معادل 0.7 درصد رشد داشته و به 60 دلار 58 سنت در هر بشکه رسید.

داده های منتشر شده حاکی از احیای اقتصاد چین  در روز گذشته منجر به تقویت شاخص ها شد در حالی نگرانی ها در خصوص بیماری کرونا در کشورهایی مانند هند و برزیل و دسترسی به واکسن در سراسر جهان تشدید یافته است. از طرفی دیگر تضعیف ارزش دلار طی روزهای گذشته نیز بر این روند صعودی بی تاثیر نبوده است.

اوپک پیش بینی خود را برای تقاضای نفت در سال جاری منتشر کرد که براساس این گزارش عرضه نفت به بازار در سال 2021 به میزان  5.95 میلیون بشکه افزایش پیدا می کند در حالی که در گزارش ماه گذشته 70 هزار بشکه کمتر از این میزان بود.

موسسه نفتی آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 6 آوریل به میزان 3.6 میلیون بشکه کاهش داشته و این در حالی است که تحلیلگران انتظار داشتند به میزان 2.9 میلیون بشکه افت را تجربه کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=209567
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه