«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت برنت به بالای 50 دلار رسید

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال امیدواری به افزایش تقاضای جهانی بعد از واکسیناسیون افزایش پیدا کرد و نفت برنت به بالای 50 دلار رسید که البته ادامه دار شدن مذاکرات برگزیت نیز بی تاثیر نبوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال امیدواری به افزایش تقاضای جهانی بعد از واکسیناسیون افزایش پیدا کرد و نفت برنت به بالای 50 دلار رسید که البته ادامه دار شدن مذاکرات برگزیت نیز بی تاثیر نبوده است.

شاخص نفت برنت برای تحویل در فوریه 8 سنت رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 50 دلار 5 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ژانویه با افزایش 4 سنت به  46 دلار 61 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت برای ششمین هفته متوالی روند رو به رشدی را ثبت کرده که از ماه جون بی سابقه است.

واکسیناسیون در آمریکا آغاز شده و امیدواری های برای لغو محدودیت های ناشی از کرونا و در نهایت بهبود تقاضای جهانی بهبود یافته است. از طرفی دیگر ادامه مذاکرات برگزیت قدرت های اروپا منجر شده تا بازارهای مالی رونق یابند.

اکثر کشورهای اروپایی به اعمال محدودیت های خود به منظور جلوگیری از شیوع کووید-19 که منجر به کاهش تقاضای سوخت شده است، ادامه دادند. به عنوان مثال کشور آلمان، چهارمین غول اقتصاد جهان قرار است که از روز چهارشنبه محدودیت های خود را برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری بیشتر کند.

سرمایه گذاران در حال حاضر چشم انتظار نشست بین اعضای اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) هستند. کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) قرار است که در روز 16 دسامبر گفتگو کنند و در حالی که اعضای اوپک پلاس نشستی را در خصوص سیاست های اخیر و بررسی تصمیم جدید خود در 4 ژانویه برگزار خواهند کرد.

شرکت های انرژی در آمریکا شمار دکل های حفاری خود را افزایش داده اند و به بیشترین تعداد رساندند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=205074
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه