«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت بر مدار افزایش

بهای نفت در روز سه شنبه برای سومین روز متوالی افزایش یافت و بعد از جهش بیش از سه درصدی خود در معاملات اخیر به بیشترین میزان خود طی یک هفته دست یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه برای سومین روز متوالی افزایش یافت و بعد از جهش بیش از سه درصدی خود در معاملات اخیر به بیشترین میزان خود طی یک هفته دست یافت که از دلایل آن می توان به پیش بینی سرمایه گذاران در خصوص عدم بازگشت زودهنگام نفت ایران به بازار و افزایش صادرات این کشور اشاره کرد.

شاخص نفت برنت با افزایش 14 سنت معادل 0.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 68 دلار 60 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 8 سنت رشد داشته و به 66 دلار 13 سنت در هر بشکه رسید.این دو شاخص در روز گذشته به ترتیب رشد 3 و 3.9 درصدی را تجربه کردند.

مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در این هفته نیز ادامه می یابد و تمدید توافق نظارتی هسته ای با ایران این مذاکرات را وارد مرحله جدیدی کرد. نگرانی هایی در خصوص از سرگیری فروش نفت ایران در صورت لغو تحریم و افزایش صادرات این کشور و در نهایت کاهش قیمت ها در بازار وجود دارد.

شمار مبتلایان به کرونا در هند به میزان 222,315 افزایش داشته که داده های دولتی حاکی از آن است که این میزان رشد طی 24 ساعت گذشته در جهان بی سابقه بوده و در نتیجه آینده بازار و احیای اقتصاد در هاله ای از ابهام قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=210799
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه