«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت بر مدار کاهش

بهای نفت در پی نگرانی هایی مربوط به تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر تقاضای جهانی سوخت و افزایش عرضه از سوی تولید کنندگان مهم نفت در بازار کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در پی نگرانی هایی مربوط به تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر تقاضای جهانی سوخت و افزایش عرضه از سوی تولید کنندگان مهم نفت در بازار کاهش یافت.

شاخص نفت برنت با کاهش 16 سنت معادل 0.3 درصد به ازای هر بشکه نفت 63 دلار 4 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه می 22 سنت افت داشته و به 59 دلار 38 سنت در هر بشکه رسید.

بیشترین فشار بر بازار نفت و علت اصلی افت شاخص پس از تصمیم اعضای اوپک و متحدانش که با عنوان اوپک پلاس شناخته می شوند اعمال شد. این گروه تصمیم گرفتند که تولیدات خود را بین ماه های می و جولای به میزان دو میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

براساس گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار دکل های حفاری آمریکا در هفته گذشته بدون تغییر باقی مانده است. از طرفی دیگر اعمال محدودیت های ناشی از کرونا در برخی از کشورها و مشکلات در روند واکسیناسیون این بیماری منجر به روند نزولی قیمت ها شده است.

استفان اینس، تحلیلگر بازار نفت در این خصوص گفت: انتظار می رود که قیمت نفت در بازه 60 تا 70 دلار معامله شود زیرا سرمایه گذاران تمامی عوامل ذکر شده را ارزیابی می کنند.

مذاکرات میان ایران و اعضای 4+1 در وین در حال انجام است اما مقامات ایرانی اعلام کرده اند که تا زمان لغو تمامی تحریم های علیه ایران هیچ توافقی صورت نمی گیرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=209377
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه