«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت کاهش پیدا کرد

بهای نفت در پی نگرانی هایی در خصوص تقاضای جهانی به دنبال اعمال محدودیت های بیشتر در نیویورک و تحت الشعاع قرار گرفتن برنامه واکسیناسیون کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در پی نگرانی هایی در خصوص تقاضای جهانی به دنبال اعمال محدودیت های بیشتر در نیویورک و تحت الشعاع قرار گرفتن برنامه واکسیناسیون کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 28 سنت معادل 0.6 درصد به ازای هر بشکه نفت 49 دلار 97 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز 21 سنت معادل 0.5 درصد افت داشته و به 46 دلار 57 سنت در هر بشکه رسید.

فرماندار اندرو کو ئومو به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا دستور داد تا رستوران های نیویورک سیتی به صورت بیرون بر فعالیت کنند. دو شاخص برنت و دبلیو تی ای در هفته گذشته به ترتیب رشد 1.5 و یک درصدی را تجربه کردند که برای ششمسن هفته متوالی روند صعودی داشته و از ماه جون بی سابقه است.

خبرهای خوش مربوط به واکسن کرونا منجر شده تا عدم امیدواری به افزایش شمارمبتلایان به کرونا و شمار مرگ و میر کاهش یابد و کوموئو اعلام کرد که قرار است 170 هزار دوز از واکسن فایزر تا روز یکشنبه در دسترس نیویورک قرار بگیرد.

واکسیناسیون در انگلیس آغاز شده و آمریکا قرار است که از اواخر تعطیلات آینده این روند را شروع کند در حالی که کانادا نخستین واکسن خود را در روز چهارشنبه مورد تصویب قرار دارد.و به نظر می رسد که آغاز واکسیناسیون از اواخر این هفته کلید بخورد.

که سازمان غذا و داروی آمریکا، واکسن کووید-۱۹ شرکت فایزر را برای استفاده اضطراری مجاز دانست و این مجوز، نقطه عطف تاریخی در یک بیماری همه گیر توصیف شده است که جان بیش از 285 هزار را در آمریکا گرفته است. از طرفی دیگر افزایش قابل توجه ذخایر نفت امریکا در هفته گذشته و نشانه هایی از رشد تعداد دکل های حفاری نفت و گاز این کشور از عوامل محدود کننده قیمت نفت تلقی می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=204938
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه