«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت کاهش پیدا کرد

بهای نفت کاهش یافت اگرچه هفته گذشته در پی نشانه هایی از احیای اقتصاد چین و آمریکا و بهبود چشم انداز تقاضا و در نهایت کاهش نگرانی ها نسبت به شیوع کووید-19 روند رو به رشدی را ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت کاهش یافت اگرچه هفته گذشته در پی نشانه هایی از احیای اقتصاد چین و آمریکا و بهبود چشم انداز تقاضا و در نهایت کاهش نگرانی ها نسبت به شیوع کووید-19 روند رو به رشدی را ثبت کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 17 سنت معادل 0.3 درصد به ازای هر بشکه نفت 66 دلار 77 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 33 سنت معادل 0.5 درصد افت داشته و به 63 دلار 13 سنت در هر بشکه رسید.  شاخص نفت برنت در هفته اخیر رشد 6 درصدی را تجربه کرد.

تولید ناخالصی چین در سه ماه اول سال به نسبت سال گذشته افزایش 18.3 درصدی را ثبت کرده است و براساس گزارش روز پنجشنبه،  حرده فروشی آمریکا رشد داشته و نرخ بیکاری این کشور رو به کاهش است.

باب یاگر، تحلیلگر بازار نفت گفت: داده های مثبت اقتصادی به دلیل کمک اقتصادی 1,400 دلار بایدن است که تاثیر مثبتی بر روی بخش انرژی دارد. آژانس بین المللی انرژی و اوپک در هفته اخیر چشم انداز خود را برای تقاضای نفت در سال 2021 افزایش دادند. از طرفی دیگر گزارشات منتشر شده هفته گذشته حاکی از کاهش ذخایر نفت امریکا به میزان 5.9 میلیون بشکه است اگرچه اقتصاد تمامی کشورها رو به بهود نیست. شمار مبتلایان به کرونا در هند رکورد زده است و نخست وزیر آلمان اعلام کرد که موج سوم این بیماری کشور را در بر گرفته است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=209609
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه