میهن صنعت:

قیمت ورق گالوانیزه به چه عواملی بستگی دارد

ورق گالوانیزه یکی از محصولات پرمصرف در بازار فولاد بوده و روزانه حجم تقاضای بالایی برای خرید این محصول ثبت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ورق گالوانیزه یکی از محصولات پرمصرف در بازار فولاد بوده و روزانه حجم تقاضای بالایی برای خرید این محصول ثبت می‌شود. به دلیل نقش مهم ورق‌های گالوانیزه در صنایع مهم، لزوم دقت درهنگام خرید این محصول بیش از سایر مقاطع فولادی مطرح است. دلیل این امر را می‌توان تاثیر مهم این ورق در جلوگیری از خوردگی در صنایع حساس دانست. بنابراین توجه به کیفیت، قیمت روز ورق گالوانیزه و مشخصات این مقطع درهنگام خرید ضروری است. عوامل مختلفی اعم از فاکتورهای محیطی و ویژگی‌های محصول بر قیمت ورق گالوانیزه تاثیرگذار هستند. اطلاع از این پارامترها در کنار توجه به کیفیت ورق، می‌تواند شما را در خریدی بهتر یاری کند. با این حال بررسی تمام این عوامل ممکن است برای خریداران میسر نبوده و موجب هدر رفتن وقت شما شود از این رو توصیه می‌شود خرید ورق گالوانیزه را تنها از مراکز معتبر انجام داده و پیش از خرید از راهنمایی کارشناسان استفاده کنید. در ادامه به بررسی مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت این محصول و نحوه عملکرد کارخانجات در قیمت‌گذاری ورق گالوانیزه خواهیم پرداخت.

ضخامت ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه با ضخامت‌های مختلفی در بازار موجود بوده و براساس ضخامت محصول، قیمت نهایی قابل تغییر است. کمترین ضخامت ورق گالوانیزه موجود در بازار 0.3 میلی‌متر و بیشترین ضخامت 3.5 میلی‌متر است. با توجه به افزایش قیمت این محصول با افزایش ضخامت آن، بهتر است پیش از خرید از مناسب‌ترین محصول متناسب با نیاز خود آگاه شوید. افزایش ضخامت در این محصول موجب کاهش قابلیت خم‌شوندگی شده و کاهش بیش از حد ضخامت نیز برای برخی کاربردها مناسب نیست. بنابراین توجه به ضخامت ورق گالوانیزه می‌تواند از هدر رفتن سرمایه شما در پروژه جلوگیری کند.

کیفیت ورق گالوانیزه

کارخانجات زیادی در کشور به تولید ورق گالوانیزه مشغول بوده و هریک از تجهیزات و استانداردهای متنوعی استفاده می‌کنند. همچنین مواد اولیه مورداستفاده برای تولید این محصول نیز در برندهای مختلف، تفاوت داشته و این امر بر کیفیت نهایی ورق گالوانیزه تاثیر بسزایی دارد. با پیشرفت دانش، استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز برای تولید ورق‌های روی اندود موجب افزایش کیفیت این محصولات در نمونه‌های داخلی نسبت به محصولات وارداتی شده است. با این حال افزایش کیفیت همیشه موجب افزایش قیمت نمی‌شود. برای مثال استفاده از برخی دستگاه‌های به روز در کارخانجات علاوه بر کاهش نیروی انسانی و انرژی مصرفی، سبب افزایش سرعت تولید شده و درنتیجه این کارخانه محصولی باکیفیت و قیمت مناسب را به بازار عرضه می‌کند. دربرخی موارد نیز استفاده از دستگاه‌های به‌روز برای تولیدکنندگان ورق گالوانیزه موجب افزایش هزینه واردات و نیاز به نیروی باتجربه شده و در نهایت ورق گالوانیزه با قیمت بالاتری به بازار ارائه می‌شود. بنابراین ممکن است در هنگام انتخاب برند تولیدکننده ورق گالوانیزه، با قیمت‌های متنوعی برای سایزهای مشابه روبرو شوید. درواقع این محصول در برندهای مختلف باکیفیت متفاوت و درجه 1، 2 و 3 تولید شده و به بازار ارائه می‌شود. لازم است قبل از خرید برندهای مختلف موجود در بازار را مقایسه کرده و باتوجه به کیفیت موردنظر پروژه خود، مناسب‌ترین قیمت را انتخاب کنید. همچنین محل بارگیری کارخانه و موقعیت آن نسبت به پروژه شما نیز یکی از عوامل موثر بر نرخ نهایی محصول بوده که لازم است به آن توجه شود. در ادامه به بررسی محل بارگیری ورق گالوانیزه و تاثیر آن بر قیمت نهایی نیز خواهیم پرداخت.

قیمت ورق گالوانیزه

همان‌طور که ذکر شد قیمت ورق گالوانیزه به عوامل مختلفی بستگی داشته که ضخامت و کیفیت این محصول از مهم‌ترین فاکتورها محسوب می‌شوند. علاوه بر عوامل ذکرشده که مربوط به مشخصات ورق است، عواملی پیش‌بینی نشده همچون نرخ ارز، نوسانات سیاسی و اقتصادی نیز بر قیمت نهایی این محصول تاثیردارد. بررسی تمامی این پارامترها پیش از خرید برای خریداران میسر نبوده بنابراین توصیه می‌کنیم برای اطمینان از خرید ورق گالوانیزه با بهترین قیمت، به نمایندگی خرید این کالا مراجعه کنید. از سوی دیگر متاسفانه برخی افراد در بازار اقدام به فروش ورق بی‌کیفیت و با وزن پایین‌تر از استاندارد نموده و موجب کاهش کیفیت نهایی سازه و هدررفتن سرمایه اشخاص می‌شوند. از این رو برای اطمینان از اصل بودن کالای کارخانه موردنظر، توصیه می‌شود ورق گالوانیزه را تنها از نمایندگی‌های معتبر کارخانجات تهیه کنید. مرکزآهن به عنوان یکی از معتبرترین مراکز خرید ورق گالوانیزه درکشور تامین کننده انواع محصول از برندهای مختلف بوده و آماده ارسال بار به سراسر کشور است. برای استعلام قیمت ورق گالوانیزه و اطلاع از نحوه خرید می‌توانید به سایت مجموعه به آدرس www.markazeahan.com مراجعه کنید. با مراجعه به سایت علاوه بر اطلاع از آخرین قیمت کارخانجات می‌توانید به راحتی و بدون مراجعه حضوری، ورق مورد استفاده خود را به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن تهیه کنید.

محل بارگیری ورق گالوانیزه

محل بارگیری یکی از نکات موردتوجه برای خریداران حوزه فولاد است. چراکه هزینه حمل و نقل باتوجه به محل بارگیری محصولات متغیر خواهدبود. برای مثال ممکن است برخی خریداران ترجیح دهند ورق گالوانیزه موردنیاز خود را از کارخانه‌ای نزدیک به پروژه خریداری کرده و علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، هزینه نهایی پروژه را نیز کاهش دهند. بنابراین اگر در نزدیکی محل پروژه شما کارخانه تولید این محصول باکیفیت مناسب وجود دارد بهتر است خرید ورق گالوانیزه را از آن شرکت انجام داده و هزینه بارگیری کمتری بپردازید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر قیمت ورق گالوانیزه و راه‌های کاهش هزینه تهیه این محصول پرداختیم. با توجه به قیمت بالای ورق‌های فولادی، تهیه این محصولات و پرداخت هزینه حمل و نقل برای برخی خریداران دشوار است. با مطالعه مطالب ذکر شده شما می‌توانید به راحتی پیش از اقدام به خرید با بررسی برخی عوامل، هزینه نهایی پروژه خود را کاهش دهید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=260647
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

1 دیدگاه
  1. علیرضا 24 فروردین 1402

    سلام . کیفت ورق گالوانیزه کدوم کارخانه بهتره ؟