یک مقام مسئول اعلام کرد:

قیمت کنسرو ماهی نباید از ۳۰ هزار تومان بالاتر برود

یک مقام مسئول با اشاره به اینکه طبق توافق سازمان شیلات با سندیکای کنسرو، قیمت کنسرو ماهی در سال جاری نباید از ۳۰ هزار تومان بالاتر برود، گفت: کارخانجات با محدودیت ورق قوطی مواجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران در نشستی خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شده بود، درباره گرانی قیمت کنسرو ماهی گفت: نوسانات قیمت ماهی در نرخ کنسرو مؤثر است و طبق توافقی که ما با سندیکای کنسرو داشتیم، قیمت کنسرو ماهی در سال جاری نباید از ۳۰ هزار تومان بالاتر برود اما به صورت عمومی در فروشگاه‌ها باید با نرخی کمتر از ۳۰ هزار تومان عرضه شود.

وی تصریح کرد: بررسی‌هایی که انجام داده ایم نشان می‌دهد میانگین قیمت کنسرو ماهی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ۶ ماهه ابتدایی سال ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و در سه ماهه سوم (پاییز) که فصل صید آغاز شده و ماهی در اختیار سندیکا قرار گرفته است، میانگین قیمت کنسرو ماهی نیز ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

گلشاهی با اشاره به اینکه مشکلات دیگری به جز قیمت ماهی برای تولیدکنندگان کنسرو به وجود آمد، گفت: به عنوان مثال با عرضه ماهی‌های صیدشده به بازار، قیمت ماهی پایین آمد اما قیمت روغن بالا رفت و از طرف دیگر در حال حاضر کارخانجات با مشکل کمبود ورق قوطی کنسرو مواجه هستند همچنان که کارخانجات روغن نیز به دلیل محدودیتی که در تأمین ورق حلب به وجود آمده با چالش‌هایی مواجه شده اند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود درباره قیمت ماهی تیلاپیا نیز توضیح داد: قیمت فیله همواره با قیمت ماهی کامل متفاوت است، چرا که ضریب استحصال فیله روی قیمت آن تأثیر دارد.

گلشاهی با بیان اینکه عمده فیله های تیلاپیای عرضه شده در بازار داخلی هستند، گفت: واردات فیله ماهی تیلاپیا در سال جاری کاهش بسیار زیادی داشته است.

وی با اشاره به اینکه از هر سه کیلوگرم ماهی، یک کیلوگرم فیله استحصال می‌شود، گفت: قیمت تمام شده تولید فیله تیلاپیا حدود ۹۰ هزار تومان و با در نظر گرفتن سود خرده فروشی، قیمت آن برای مصرف کننده نهایی بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان است.

گلشاهی قیمت ماهی کامل تیلاپیا را بین ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان در هر کیلوگرم عنوان کرد و گفت: انتظار داریم با افزایش سطح تولید، هزینه‌های تولید و در نتیجه قیمت فیله کاهش پیدا کند./مهر

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=206942
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه