معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان :

قیمت گذاری کالا از مبدا باعث ایجاد شفافیت در فرآیند تولید تا توزیع می شود

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: واحدهای تولیدی که در قیمت‌گذاری کالا از مبداء تولید همراهی لازم را داشته باشند، مشمول دریافت مشوق‌هایی از جمله تسهیلات بانکی و کمک‌های مالی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«میهن صنعت»، عباس تابش روز سه شنبه پس از نشست مشترک کارگروه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز تصمیمات بسیار خوبی در این نشست گرفته شد به نحوی که اهتمام مجموعه متولیان تولید و توزیع بر اجرای سیاست‌های طرح قیمت‌گذاری کالا از مبداء و تامین حقوق مصرف‌کنندگان باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: درج قیمت از مبدأ تولید کالا هم شفافیت در فرآیند تولید و توزیع را به‌ همراه دارد و هم باعث کاهش قیمت در برخی زنجیره‌ها و حذف گردش مضاعف کالا از تولید تا توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: واحدهای متعدد تولیدی در استان مشمول درج قیمت از مبدأ تولید کالا شده‌اند و همه نسبت‌ به اجرای مناسب این طرح اهتمام دارند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: مصوبه امروز نشست کارگروه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک این بود که همه ذی‌نفعان تنظیم بازار در استان اهتمام جدی برای درج قیمت کالا از مبدأ تولید داشته باشند.

تابش ادامه داد: امروز بعدازظهر نیز نشستی با متولیان تولید و توزیع کالا در خراسان‌رضوی خواهیم داشت و به سوالات احتمالی آنان پیرامون چگونگی درج قیمت در بخش تولید و نحوه اجرای این طرح پاسخ داده خواهد شد.

وی بیان کرد: اهتمام خراسان‌ رضوی و کشور برای اجرای طرح قیمت‌گذاری کالا از مبداء جدی است و اقدامات تشویقی دیگری نیز در حاشیه آن در حال انجام است که از جمله آن ارایه تندیس حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برای مجریان طرح بوده است که اجرای این سیاست در دستور کار قرار دارد.

تابش افزود: از هر اقدامی مانند نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا که بتواند جریان قیمت‌گذاری کالا را در فرایند تولید تا توزیع مناسب قرار دهد، مورد استقبال قرار می گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که همه ذی‌نفعان بتوانند در این طرح اصولی دولت، مبنی برقیمت‌گذاری کالا از مبداء در زنجیره تامین تا توزیع همکاری لازم را داشته باشند تا ناگزیر به ورود به بحث‌های سلبی نشویم و با همین فعالیت‌های ایجابی طرح را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=238225
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه