«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

لاندری روم و واکینگ کلوزت چه کاربردی دارند؟

دو فضای لاندری روم و واکینگ کلوز از تازه واردهای دکوراسیون خانه های ایرانی تلقی می شود که طی سال های گذشته بر سر زبان ها افتاده و به عبارت دیگر اکثر افراد به دنبال ایجاد چنین فضایی در خانه خود هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  دو فضای لاندری روم و واکینگ کلوز از تازه واردهای دکوراسیون خانه های ایرانی تلقی می شود که طی سال های گذشته بر سر زبان ها افتاده و به عبارت دیگر اکثر افراد به دنبال ایجاد چنین فضایی در خانه خود هستند. اگرچه در گذشته خانه های بزرگ مجهز به فضایی با عنوان رختشورخانه بودند که امروز با توجه به گسترش زندگی شهر نشینی و کوچک تر شدن خانه ها، طراحی لاندری روم در آپارتمان های کوچک دور از انتظار است اما اگر قصد ایجاد چنین فضایی در خانه خود دارید و یا به دنبال بازسازی هستید در ادامه با ما همراه شوید تا با پرداختن به موضوعاتی مانند ابعاد استاندارد لاندری روم یا واکینگ کلوزت شما را راهنمایی کنیم.

لاندری روم و واکینگ کلوزت چیست و چه کابردی دارند؟

کاربرد لاندری روم

لاندری روم  (Laundry Room) در واقع همان رخت شور خانه یا اتاق لباسشویی است و به عبارت دیگر مکانی برای شستشوی لباس ها به شمار می رود. در لیست وسایل مورد نیاز در لاندری روم می توان مجموعه ای قفسه و کمد، سبد لباس، ماشین لباسشویی، خشک کن، پیشخوان، اتو لباس و مواد شوینده قرار داد که البته در صورت کمبود جا می توان یکی از این موارد را حذف کرد. بعد از پاسخ به سوال لاندری چیست حالا نوبت به تعریف واکینگ کلوزت می رسد.

 

کاربرد واکینگ کلوزت

واکینگ کلوزت (walk in closet) یا همان کلوزت روم از واژه های جدید دنیای دکوراسیون ایرانی است که برای نگه داری صحیح لباس ها و دسترسی راحت به آن ها طراحی و ساخته می شود. این اتاق دارای انواع کمد و کشو، آینه قدی و مبل و پاف است که به راحتی می توان لباس مورد نظر را انتخاب کرده و آن را در مقابل آینه بررسی کنید.

ابعاد استاندارد لاندری روم یا واکینگ کلوزت

کاربرد واکینگ کلوزت

همان طور که می دانید لاندری روم تنها محدود به خانه نمی شود و به انواع لاندری بیمارستان و لاندری در هتل تقسیم بندی می شود اگرچه در این بخش تمرکز بر روی لاندری روم در آپارتمان و خانه های ویلایی است. اما واکینگ کلوزت بیشتر در خانه ها و برخی هتل های لوکس دیده می شود و به همین دلیل در این بخش ابعاد استاندارد لاندری روم یا واکینگ کلوزت در خانه را بررسی می کنیم. ابعاد واکینگ کلوزت بسیار متغیر است و می تواند از یک کمد تا اتاقی بزرگ متفاوت باشد. در مورد ابعاد استاندارد لاندری روم می توان گفت که حداقل باید فضای 1.5 در 1.5 متر باشد اگرچه باید بتوان وسایل مورد نیاز نظیر اتو بخار و ماشین لباسشویی را در آن قرار دارد.

نکاتی که پیش از طراحی لاندری روم یا واکینگ کلوزت بدانید!

  • لاندری روم را در صورت کمبود جا می توان به بالکن خانه منتقل کرد.
  • نورپردازی واکینگ کلوزت اهمیت بالایی دارد و باید بتوان رنگ لباس ها را به راحتی تشخیص داد.
  • بهتر است اتاق لباسشویی دور از اتاق خواب باشد تا صدای زیاد لوازم خانگی هایی مانند خشک کن مانع از خواب شما نشود.
  • وجود آینه های قدی و پاف و مبلمان در واکینگ کلوزت ضروری است.
  • تهویه مناسب باید در اتاق لباسشویی وجود داشته باشد.
  •  سامان‌ دهی و قفسه‌ بندی کمد های واکینگ کلوزت را جدی بگیرید.
  • از تابش زیاد نور آفتاب به داخل اتاق لباسشویی خودداری کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=228017
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه