لایحه بودجه با نفت یک میلیون بشکه‌ای و دلار 2500 تومانی بسته شود

ميهن صنعت: عضو کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد کرد لایحه بودجه با نفت یک میلیون بشکه‌ای و دلار 2500 تومانی بسته شود.


به گزارش ميهن صنعت موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با فارس، در مورد لایحه بودجه 92 گفت: دولت هنوز اطلاعات خاصی از لایحه بودجه 92 به مجلس نداده است و لایحه در حال بررسی در دولت است که باید تا 15 آذرماه مهلت قانونی به مجلس تقدیم شود.

وی افزود: برای اینکه بودجه واقعی تدوین و سال بعد با کسری مواجه نشود، باید عملکرد سال قبل یعنی بودجه 91 به عنوان مبنا در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: در بودجه جاری سال 91 از تکلیف 8 دوازدهم بودجه 108 درصد در بخش جاری پرداخت شده، یعنی 8 درصد بیشتر از تکلیف قانونی پرداخت شده و در بودجه عمرانی نیز در این مدت تنها 15 درصد پرداخت شده است.

ثروتی در مورد درآمد مالیاتی بودجه گفت: در سال جاری نسبت به 8 دوازدهم تکلیف قانون 70 درصد درآمد مالیاتی محقق شده است.

نماینده بجنورد در مجلس افزود: در تدوین لایحه بودجه باید واقعیت را که همان عملکرد قانون بودجه سال قبل است در نظر گرفت و براین اساس به نظر من به جای صادرات 2.2 میلیون بشکه نفت در روز آن را به کمتر از یک میلیون بشکه پیش‌بینی کند و قیمت دلار را هم به جای 1226 به رقم 2500 تومان افزایش دهند تا بودجه واقعی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مورد تکلیف قانون برنامه پنجم مبنی بر نرخ شناور مدیریت شده ارز گفت: در سال 91 هم در قانون بودجه نوشته بودیم، نرخ ارز براساس نرخ روز بانک مرکزی تبدیل به ریال شود، ولی دولت اقدام نکرد و نرخ 1226 تومان را اعمال کرد که امیدواریم در سال آینده نرخ روز ارز برای درآمدهای نفتی اعمال شود. اما در عوض برای مردم نیازمند کوپن مواد غذایی پرداخت شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: در حال حاضر 46 میلیون نفر از مردم آمریکا کوپن مواد غذایی به ارزش پول ایران، ماهانه 450 هزار تومان دریافت می‌کنند و اگر قرار است نرخ ارز در ایران واقعی شود باید از 75 میلیون نفر جمعیت به 30 میلیون نفر کوپن موادغذایی از 5 قلم اساسی برنج، روغن، قند، گوشت و مرغ داده شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5866
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه