معاون معادن و فراوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت :

لزوم ورود جدی معادن سرب و روی کشور به چرخه تولید

معاون معادن و فراوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم ورود جدی معادن سرب و روی کور به چرخه تولید تاکید کرد و گفت: کشور ما اکنون یک وارد کننده سرب و روی است با اینکه ظرفیت تولید خوبی در کشور وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رضا محتشمی پور، پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه در استان یزد اظهار داشت: این معدن نمونه ای خوب از همراهی معدن و طبیعت است و امیدواریم بتواند به الگویی کامل در زمینه فعالیت خوباقتصادی و استفاده از منابع خدادادی در کنار رعایت حساسیت های زیست محیطی، تبدیل شود.

وی عنوان کرد: امروز صنعت خودرویی کشور ما نگاهش به سوی معادنی چون معادن سرب و روی مهدی آباد است و امیدواریم زحمات وسرمایه گذاری های انجام شده به ثمر برسد.

محتشمی پور از معدن به عنوان مادر و مولد یاد کرد و گفت: وقتی معدن شناسایی شد، فعالیت برای تبدیل فرصت به ارزش افزوده آغازمی شود و این همان اتفاقی است که امروز در معادن بزرگ در حال شکل گیری است.

معاون معادن و فراوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: صنایع بزرگ و مجتمع های بزرگ اقتصادی اثری پایدار در مناطق دارند و بازاری بزرگ برای جذب نیروهای متخصص و مهندسان و نیروهای فنی هستند.

وی تاکید کرد: انتظار می رود کسانی که مسئولیت توسعه مناطق معدنی را بر عهده دارند، از اکنون برای به فرصت تبدیل کردن این منابع خوب و پاسخ به نیازهای منطقه اقدام کنند.

محتشمی پور ادامه داد: معادن ظرفیت توسعه زنجیره ارزش را در کشور ایجاد می کنند و در کشور ما نیز ظرفیت های بسیار خوبی دراین زمینه وجود دارد که باید از آن به بهترین نحو استفاده شود.

وی با بیان اینکه اکنون کشور ما وارد کننده سرب و روی است، افزود: این به معنای آن است که در کشور ظرفیت صنعتی در این زمینه بیشتراز ظرفیت معدنی وجود دارد و امیدواریم معادن بزرگی مثل معدن سرب و روی مهدی آباد، با ورود به چرخه تولید، این کمبود راجبران کنند.

محتشمی پور با اشاره به فرهنگ سرمایه گذاری که در یزد وجود دارد، عنوان کرد: فرهنگ سرمایه گذاری در یزد بسیار عمیق است و هرجا یزدی ها حضور یافته اند، فرصت کارآفرینی بسیار خوبی ایجاد کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آب و انرژی امروز گلوگاه های اصلی در زمینه فعالیت های معدنی و صنعتی هستند،تصریح کرد: تکیه بیش از حد به گاز و انرژی مشکلاتی ایجاد کرده و تکیه بیش از این به گاز نمی تواند قابل قبول باشد و باید در این زمینه فکری اساسی کنیم.

معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت با اشاره به اینکه امسال در اوج تولید گاز هستیم و به طور قطع سال آینده روند تولید گاز درآینده کاهش می یابد، افزود: به دلیل فرهنگ نادرست استفاده از گاز، میزان مصرف شیب بالایی دارد و به زودی در این زمینه در حوزه صنعت و معدن با محدودیت های جدی انرژی مواجه خواهیم شد بنابراین سرمایه گذاری باید هوشمندانه باشد در غیر این صورت، این گلوگاه می تواند سبب کند شدن سرمایه گذاری و تولید در کشور شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=237776
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه