"اختصاصی میهن صنعت"

مازراتی تیپ F آلفیری؛ مفهومی یا در دست تولید/تصاویر

میهن صنعت: نمایشگاه خودروی ژنو امسال یک سوپرایز بزرگ دارد: خودروی مفهومی "مازراتی" مدل "آلفیری"

به گزارش بخش بین الملل پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این خودروی هاچ بک با شاسی سبک آلومینیومی خود یک ایده ی بالقوه و خلاقانه در خط تولید این شرکت ایتالیایی می باشد.

اما "آیا این تنها یک ایده است یا چیزی فراتر از آن" سوالی است که خبرنگاری از مدیرعامل مازراتی آقای "هرالد وستر" پرسید و او ابتدا پاسخ داد: " در حال بررسی و سنجش این محصول جهت تولید هستیم" و سپس سهواً گفت: " خط تولید مازراتی را کامل تر می کند- می توانست کاملتر کند."

با این حال ما از قبل در مورد اینکه این شرکت قصد داشت در تابستان سال گذشته یک خودروی F-Type با نام "گرن سپورت" بسازد چیزهایی شنیده بودیم.


قرار بود که این خودرو را در پایان سال 2016 و یا اوایل 2017 روانه ی بازار کنند و خودرو دیفرانسیل عقب باشد و از موتورهای توربوی
V6 و V8 که هم اکنون در مدل "گیبلی" قرار دارد در آن استفاده کنند.

اما آنگونه که فعلا مشهود است و فرای این گاف آقای "وستر"، این خودرو در حال حاضر و رسماً تنها یک خودروی مفهومی است که به احترام بنیانگذار شرکت آقای "آلفیری" نام گذاری شده است. او در بین سه برادر مازراتی از همه مشهورتر بود و مهندسی بود که حدود یک قرن پیش در بولونیای ایتالیا این شرکت را پایه ریزی نمود.

اما بدنه ی زیبای این خودرو را " لورنزو راماسیوتی" طراحی نموده است. وی در مورد این طرح به خبرنگار میهن صنعت گفت: "فاصله ی کوتاه بین دو چرخ عقب و جلو شما را به یاد مدل A6GCS می اندازد. کاپوت کشیده، شانه های پهن، هاچ بک تخم مرغی، و پوسته ی درب ها همه و همه الهامی از A6 می باشد."

گمان نمی کنم زودتر از 2015 خبری از تولید آلفیری بشنویم؛ چرا که مازراتی سخت مشغول کار بر روی خودروی شاسی بلند خود "کوبانگ" می باشد. ما که بدمان نمی آمد این خودرو را ابتدا در جلوی صف خط تولید قرار می دادند.

 

 

مترجم: سام بهادر

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=43878
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه