معاون وزیر راه و شهرسازی به ایسنا خبر داد

متروی فرودگاه امام تا ایمن‌سازی نهایی به بهره‌برداری نمی‌رسد

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تا زمانی که طرح نهایی ایمن سازی پروژه متروی فرودگاه امام خمینی (ره) ارائه نشده و از سوی وزارت راه و شهرسازی مورد تایید قرار نگیرد، این مترو به بهره‌برداری نخواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهرداد تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این خبر اظهار کرد: تمام پروژه‌های عمرانی مانند آزادراه و راه‌آهن یک حریم ایمنی دارند که ورود به آنها مجاز نیست و دیگر پروژه‌های عمرانی باید با حفظ این حریم‌ها کار خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: در این راستا متروی فرودگاه امام خمینی نیز که از حریم آزادراه تهران – قم عبور می‌کند نیاز به آن دارد که نسبت به حفظ حریم آزادراه اقدامات جدی انجام داده و تایید نهایی ایمن‌سازی را دریافت کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه بحث مدیریت ایمن‌سازی این پروژه را مورد مطالعات دقیق قرار داد، تصریح کرد: سیاست وزارت راه این بود که یا طرح ادامه پیدا نکند یا ایمن‌سازی مورد نظر اجرایی شود. ما در این راستا از سال گذشته مطالعات دقیقی انجام دادیم تا بتوانیم با ارائه برنامه‌های جدید این پروژه مهم را به بهره‌برداری نزدیک کرد.

تقی‌زاده افزود: همان‌طور که این پروژه در فرآیند نقض حریم قرار داشت مترو اصفهان به شاهین‌شهر نیز با مشکلی اینچنینی مواجه بود. از این رو ما هر دو پروژه را برای ایمن‌سازی به پیمانکاران ارائه کردیم که با حل مشکل متروی اصفهان این پروژه به کار خود ادامه خواهد داد، اما متروی فرودگاه امام (ره) نیاز به بازنگری در طرح ایمن‌سازی دارد.

به گفته وی در ابتدا یک طرح ایمن‌سازی برای متروی امام (ره) ارائه شد که از نظر شورای فنی مشکلاتی به آن وارد بود. از این رو ما درخواست کرده‌ایم که با بازنگری دوباره به فرایند ایمن‌سازی کار با تایید نهایی شورای فنی ادامه پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که زمان تقریبی بهره‌برداری از این مترو چه زمانی خواهد بود نیز توضیح داد: این موضوع بسته به طرح نهایی ایمن‌سازی پروژه است. در صورتی که برای ایمن‌سازی نیاز به فرایندهای عمرانی جدید مانند دیوارکشی وجود داشته باشد قطعا زمانی به بهره‌برداری کار اضافه خواهد شد، اما در نهایت زمان‌بندی دقیق منوط به طرح ایمن‌سازی است که به وزارت راه و شهرسازی و شورای فنی ارائه می‌شود.

تقی زاده با اشاره به اینکه نهایی شدن عملیات کار در روزهای جاری مربوط به بحث افتتاح خط ریلی می‌شود، تصریح کرد: این افتتاح با بهره‌برداری نهایی فاصله دارد و ما اعتقاد داشتیم که بهتر بود افتتاح با نهایی شدن فرایند ایمن‌سازی و بهره‌برداری صورت گیرد از این رو تا زمانی که طرح به شکل کامل فرایند ایمن‌سازی را پشت سر نگذارد بهره‌برداری نخواهد بود ولی وزارت راه با پیگیری‌های خود تلاش کرده زمان این فرایند را به حداقل کاهش دهد تا مردم بتوانند از خدمات رسانی این پروژه مهم استفاده کنند.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=129215
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه