با رأی نمایندگان؛

مجلس از پاسخ وزیر راه و شهرسازی قانع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ وزیر راه و شهرسازی به سوال نماینده مردم ورزقان قانع شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سوال الله‌وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان از محمد اسلامی درباره روند اجرای دو بزرگراه در ورزقان و تغییر مسیر بزرگراهی در این منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دهقانی در تشریح سوال خود، گفت: ورزقان در حال حاضر جاده اصلی ندارد و همه جاده‌های آن جاده‌های روستایی است. با مذاکراتی که با شرکت مس انجام شد، آنها قبول کردند که پروژه بزرگراه تبریز – اسپیران – آقابابا- نوردوز را تأمین مالی کنند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه یک فساد بزرگ و اختلاس ۳۵ هزار میلیارد تومانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با عاملیت شرکت ملی مس و برخی همراهان و معاونان از برخی دستگاه‌های کشور انجام شده است و آنان باعث شدند که مسیر پروژه تغییر یابد و اگر این پروژه ادامه پیدا کند، شهرستان ورزقان در بن بست قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: مسیر پروژه به صورت دستوری و خارج از مطالعه تغییر یافته و می‌گویند که ۳۰ درصد پیشرفت داشته، در حالی که اینگونه نیست و هیچ مسئله فنی در آن رعایت نشده است.

دهقانی پس از صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: از پاسخ‌های وی قانع نشده است از این رو رئیس مجلس شورای اسلامی، پاسخ‌های وزیر راه و شهرسازی را به رأی نمایندگان گذاشت.

در نهایت، نمایندگان با ۱۲۹ رأی موافق، ۵۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در جلسه، از پاسخ‌های وزیر راه و شهرسازی قانع شدند./مهر

انتهای پیام/
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=210947
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه