میهن صنعت :

مجلس تحقیق‌وتفحص از بنزین وارداتی را فراموش نکرده‌ است

میهن صنعت : بعد از گذشت هشت ماه از تقاضای تحقیق و تفحص از محموله‌های بنزین وارداتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از بنزین وارداتی را فراموش نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهدی موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه طرح تحقیق و تفحص از محموله‌های بنزین وارداتی در نوبت مطرح شدن در صحن علنی مجلس است گفت: البته این طرح جزء طرح‌های اولویت‌دار مجلس در بخش تحقیق و تفحص است.

نماینده مردم دشتستان گفت: پس از مطرح شدن طرح تحقیق و تفحص از بنزین وارداتی ، کمیته‌ای متشکل از تعداد از نمایندگان مجلس برای این امر انتخاب می‌شوند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: فردا نیز این کمیسیون وضعیت بنزین‌های وراداتی و کیفیت و استانداردهای آن، چگونگی واردات این فرآورده، ظرفیت تولید داخلی و علت توقف تولید در برخی از پالایشگاه‌ها با حضور مسئولان وزارت نفت بررسی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، 30 مهر ماه امسال 10 نماینده مجلس خواستار انجام تحقیق و تفحص از واردات بنزین شدند.در متن تحقیق و تفحص از بنزین واردتی  آمده است:" براساس اسناد موجود وزارت نفت در رسانه ها اعلام کرده است با واردات بنزین یورو 4 و همچنین توزیع آن در تهران و کلان شهرها، هوای این شهرها پاک شده است. لیکن طبق بررسی های اولیه، بنزین وارداتی نه تنها از استاندارد یورو 4 برخوردار نیست، بلکه در برخی موارد از موادی ترکیب و تشکیل شده است که سال هاست اجازه توزیع آن در هیچ کشوری داده نمی شود."

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=73174
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه